Hur många magasin?

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
GoXi
Inlägg: 60
Blev medlem: fre jan 04, 2013 11:28 pm

Hur många magasin?

Inlägg av GoXi »

Hej!

Tänkte börja köra med min We hk416 denna säsongen. Har dock inga extra magasin och undrar då hur många magasin ni bär och klarar er på en dag ute på fältet. Denna frågan har säkert dykt upp en gång tidigare men hittade ingenting när jag använde mig av sök verktyget.
Jag har heller aldrig spelat airsoft så detta är min första säsong, varför jag köpte just en gbbr som första vapen var för att jag tyckte det var coolt med hur mycket det liknade ett RS vapen :).

/GoXi

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: Hur många magasin?

Inlägg av Packe »

Eftersom du bara har 30 med tur 40 kulor per magasin så skulle jag ta så många som ekonomin klarar. ;)

Nej men det beror helt och hållet på spelstil och hur långa spel man kör.
När jag körde med min WE M4 så hade jag kanske 5 mag, så typ 150 kulor, jag har lyckats köra med den utan att få slut. Men när jag kör med min AEG så har jag kanske 720 kulor, och har lyckats skjuta slut på alla. Så det beror väldigt mycket på din spelstil. Dock så kan du kan ju nästan glömma auto med GBBR, då är det semi som gäller.

Jag skulle börja med 4 mag i alla fall, men satsa på kanske 6-8 beroende på hur just du kör.


Hoppas det inte blev en allt för rörig text.
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: Hur många magasin?

Inlägg av baracken »

Jag kör med 4 magasin totalt just nu och det fungerar ganska precis. Jag rekommenderar nog minst 6-7. Tänk också på att dumpbagen endast ska användas väldigt tillfälligt, den ska bara användas när man måste ladda om fort, magasinen ska snabbt ner i magasinfickorna igen annars blir det jobbigt :)
Jag lade ner alla mina 6 magasin när jag körde min de SCAR och då går det inte så lätt att gå eller springa

GoXi
Inlägg: 60
Blev medlem: fre jan 04, 2013 11:28 pm

Re: Hur många magasin?

Inlägg av GoXi »

Tack för svaren hittills, jo jag tänkte köpa 3 magasin för att testa på hur det funkar. Tycker förövrigt att det är en fröjd att skjuta med gbbr, har sällan haft switchen på full auto ens så det ska nog ordna sig. Tänkte att man kanske går in med en helt annan inställning och spelstil när man vet att man sitter där med 30 kulor/mag?

Känner ni er vara väldigt underlägsna när ni spelar med era gbbr mot aeg? Jag tänker ju att 5-10 skott borde räcka för att skjuta ur någon om man spelar det smart? Fast det kanske inte är så enkelt när man väl är mitt i eldstriden? ^^


/GoXi

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: Hur många magasin?

Inlägg av Packe »

Det beror på ditt läge, du kommer ju aldrig kunna ge täckande eld som du kan med en AEG, men kör du smart så klarar du dig med din GBBR. Men one on one så får du nog räkna med förlust om du inte har övertag som skydd eller överraskning.

Och ja, man har en helt annan inställning när man vet att man bara har 30 kulor, man försöker verkligen sätta alla kulor och inte slösa. Medan med AEG så skjuter man bara för att man kan. xD
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

GoXi
Inlägg: 60
Blev medlem: fre jan 04, 2013 11:28 pm

Re: Hur många magasin?

Inlägg av GoXi »

Hehe, tror nog jag ska kunna hålla fingrarna i styr och inte skjuta på allt som rör sig ^^
Tycker ni att det är roligare att spela med gbbr även fast man ligger i underläge jämfört med en aeg?

/GoXi

kreator
Inlägg: 538
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:16 pm

Re: Hur många magasin?

Inlägg av kreator »

Tillfredställelsen när man skjuter ut en symaskinsoperatör med en GBB-böös äro oslagbar! Ka-Klick-BANG-thump!


4-5magasin är lagomt.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Sabre
Inlägg: 255
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:07 pm

Re: Hur många magasin?

Inlägg av Sabre »

Jag personligen tycker det är hur mycket roligare som helst med Gbbr, känns som man hanterar en ordentlig bössa.
Om min GBBR hade fungerat året om, skulel jag lätt bara kört på den.
3 mag minimum (då det är en eldranson) men helst 6-7 stycken.
Då får man vad en vanlig rifleman brukar konka på och tar inte upp mycket plats alls. Samt att det inte blir för tung vikt heller.

Gällande dumpen och man springer är det någe man till slut vänjer sig vid. Störde mig en hel del i början med att magasinen i dumpen slog mot låret när man sprang.
Försök ha tid och lägga ner med i magfickorna och ladda dem så ofta det går. :)
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

GoXi
Inlägg: 60
Blev medlem: fre jan 04, 2013 11:28 pm

Re: Hur många magasin?

Inlägg av GoXi »

Tack för svaren hörrni! :) blir riktigt taggad på att köra med Gbbren nu, bara till att inhandla lite magasin och vänta in våren då :D

Sabre
Inlägg: 255
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:07 pm

Re: Hur många magasin?

Inlägg av Sabre »

Mjez, det trevliga med WE:s bössor är (om jag inte minns fel) att det finns en upgradering del som gör att du kan regulera trycket.
En så kallad N-pas
Det vill säga, du kan då både köra inomhus och utomhus med den.
Värt att veta, så man inte bara sådär på sug skaffar en helt ny gbbr bössa för cqb ändamål. :)

Lycka till med lirandet med den, kommer vara lite mer skötsel utav den än en AEG, men tror nog du kommer gilla den.
:)
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

Skriv svar