Hpa gbbr m4

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Hpa gbbr m4

Inlägg av Erebus »

Lite sent svar men jag har testat det, körde med Action Army's HPA ventil, man ersätter påfyllnadsventilen vilket gör att man kan återgå till green gas om man vill det.
Det funkar helt ok, dock var min slang lite för kort vilket gjorde det svårt, sen måste man träna på att byta mag då man får göra det ofta (eftersom man fortfarande bara har 30-40 kulor per mag) och det är ett extra moment i det hela, men med träning så kan man bli effektiv trots detta.
Det som jag gjorde var att köpa två st ventiler till att börja med så jag kunde testa/träna (med två mag enbart), dels för att se om det funkade för mig och dels för att få in rörelserna som behövs för det hela. Det gör också att man inte slänger bort en massa pengar om det inte funkar för en.

Panosz
Inlägg: 21
Blev medlem: mån nov 16, 2015 9:50 am

Re: Hpa gbbr m4

Inlägg av Panosz »

Erebus skrev:
mån nov 06, 2017 3:00 pm
Lite sent svar men jag har testat det, körde med Action Army's HPA ventil, man ersätter påfyllnadsventilen vilket gör att man kan återgå till green gas om man vill det.
Det funkar helt ok, dock var min slang lite för kort vilket gjorde det svårt, sen måste man träna på att byta mag då man får göra det ofta (eftersom man fortfarande bara har 30-40 kulor per mag) och det är ett extra moment i det hela, men med träning så kan man bli effektiv trots detta.
Det som jag gjorde var att köpa två st ventiler till att börja med så jag kunde testa/träna (med två mag enbart), dels för att se om det funkade för mig och dels för att få in rörelserna som behövs för det hela. Det gör också att man inte slänger bort en massa pengar om det inte funkar för en.
Ingen fara bättre sent än aldrig. Hm så sant så. Ska nog också köra på enbart 2 st mag. Vad tycker du om det konverteringen ?.. hur mycket skott räcker ditt tank,innan den är tom?

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Hpa gbbr m4

Inlägg av Erebus »

Kör en ganska stor tank och har inte gjort slut på den än, brukar fylla på den när den hamnar under 2000psi, ibland lite tidigare.
Sen kör jag inte full auto utan endast semi så det gör ju sitt till att hålla ner förbrukningen av luft.

Konverteringen var extremt simpel då allt jag gjorde var att skruva ur påfyllnadsventilen, lägga den på en säker plats, skruva in den nya nippel and done.

Tänk på att med endast två mag kommer man inte så långt om man ska spela, det funkar dock ypperligt för att testa och se om man känner sig bekväm med det hela samt träna in magbytet,

Panosz
Inlägg: 21
Blev medlem: mån nov 16, 2015 9:50 am

Re: Hpa gbbr m4

Inlägg av Panosz »

Oki mitt tank är på 48ci tror du man kommer behöva en till eller räcker det om man ska sikta runt 400 fps?

Har du nån länk till ventilen ?
Mvh Panos

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Hpa gbbr m4

Inlägg av Erebus »

Svårt att säga, hade det varit jag hade jag testat med den tanken och sett hur mycket jag fick ut ur den med min spelstil, onödigt att spendera pengar på en ny tank om det inte behövs.

https://bunker501.nl/shop/internals/act ... e-us-type/

Det är den modell jag köpte, testade några andra men dom var inte drop in utan behövde lite mer arbete för att funka.

Panosz
Inlägg: 21
Blev medlem: mån nov 16, 2015 9:50 am

Re: Hpa gbbr m4

Inlägg av Panosz »

Erebus skrev:
tis nov 07, 2017 11:50 am
Svårt att säga, hade det varit jag hade jag testat med den tanken och sett hur mycket jag fick ut ur den med min spelstil, onödigt att spendera pengar på en ny tank om det inte behövs.

https://bunker501.nl/shop/internals/act ... e-us-type/

Det är den modell jag köpte, testade några andra men dom var inte drop in utan behövde lite mer arbete för att funka.
Jaha så sant så. Innan man köper ett nytt tank om den nu kommer behövas . Tack för länken, hur många ci är din på ?

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Hpa gbbr m4

Inlägg av Erebus »

90ci tror jag den är på.

Panosz
Inlägg: 21
Blev medlem: mån nov 16, 2015 9:50 am

Re: Hpa gbbr m4

Inlägg av Panosz »

Erebus skrev:
tis nov 07, 2017 6:05 pm
90ci tror jag den är på.
kanon tack

Skriv svar