Längd på innerpipa med PDI hophus L96 (WELL MB01)

Cerberon
Inlägg: 2
Blev medlem: ons sep 19, 2012 1:23 pm

Längd på innerpipa med PDI hophus L96 (WELL MB01)

Inlägg av Cerberon »

Som titeln anger så gäller det en L96:a av typen "WELL MB01".

Tänkte pilla i ett nytt hopuphus och när det gäller sniper är precision viktigt för mig och såvitt jag ser det blir PDI svårslaget när det gäller den delen.

Vad som däremot är oklarare för mig är vilken längd på innerpipan som man bör ha efter att ha installerat PDI:s hophus, eftersom man då kan använda sig av AEG-pipor.
Jag tänker på om pipan hamnar längre bak eller fram, och då kanske sticker ut ur eller inte når fram till mynningen på ytterpipan.

Så vad gäller för längd med ett PDI hopuphus och standard ytterpipa?

Samt, rekommenderas det att helt enkelt slänga på en 550mm pipa och en dämpare längst fram när man ändå håller på?
Så vitt jag har förstått det kan man tvinga ur lite mer piplängd ur standard cylindern, men rätta mig gärna iaf jag har fel där.

För övrigt så uppskattas även åsikter och tankar om vilken kombination av Hophus-Gummi-Pipa som funkar bäst för er,
samt övriga små saker som man gärna slipper lära sig av smärtsam erfarenhet när man ska byta ut delarna.

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Sv: Längd på innerpipa med PDI hophus L96 (WELL MB01)

Inlägg av kimjoh560 »

554mm 6.01 Raven. Guarder clear gummi. PDI hopup. Samt guarder eller madbull 0,40 kulor.
Lgt. Skalptagare

Cerberon
Inlägg: 2
Blev medlem: ons sep 19, 2012 1:23 pm

Re: Längd på innerpipa med PDI hophus L96 (WELL MB01)

Inlägg av Cerberon »

kimjoh560 skrev:554mm 6.01 Raven. Guarder clear gummi. PDI hopup. Samt guarder eller madbull 0,40 kulor.
Jag antar att den piplängden avser att man skaffar sig en dämpare också?

Guarder clear har jag hört på fler håll så det blir nog det.

Jag är lite nyfiken på fördelarna med 6.01 mot .03,
då jag hört mycket om att .03 ska vara den föredragna kompromissen mellan fps och precision.

Sist så undrar jag bara, var köper folk sina sniperdelar?
Någon speciell hemsida/butik folk kan rekommendera?

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Längd på innerpipa med PDI hophus L96 (WELL MB01)

Inlägg av kimjoh560 »

Skillnaden kan jag inte uttala mig om och det varierar nog mellan olika märken osv.

Men jag kan rekommendera den kombinationen av delar då jag använt den uppsättningen tidigare. :)
Lgt. Skalptagare

ACECUNOW
Inlägg: 3
Blev medlem: mån nov 05, 2012 8:12 pm

Re: Längd på innerpipa med PDI hophus L96 (WELL MB01)

Inlägg av ACECUNOW »

Lånar denna tråden lite. Vart fick du tag i Hopphuset? letat som en galning efter ett pdi hus :S

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Sv: Längd på innerpipa med PDI hophus L96 (WELL MB01)

Inlägg av kimjoh560 »

x-fire.org brukar bli billigast
Lgt. Skalptagare

Skriv svar