Vilken kulvikt använder ni?

thefripp
Inlägg: 37
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:22 pm

Vilken kulvikt använder ni?

Inlägg av thefripp »

Tänkte se vad alla snipers där ute använder för ammo i sina bössor? (skriv gärna om det är semi eller bolt och vilken utgångshastighet)

Jag har då två bössor (uppmäta med 0,20)
Bolt 220m/s: King Arms 0,40 har hänt att jag använder Devil 0,43 men det är sällan pga färgen på kulan

Semi 140m/s: King Arms 0,30g
Må Gud Vara Dig Nådig
För Jag Kommer Inte Vara Det

Medlem i ST-36 samt medarrangör av HaM-Spelen (bilbomber har blivit min nya hobby :P )

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Vilken kulvikt använder ni?

Inlägg av kimjoh560 »

När hopupen orkar använder jag 0,40 eftersom jag i regel alltid använder högtrimmade vapen (155+)

Det fungerar liksom inte att lägga ned massor av tid och pengar på att optimera för precision och sedan låta kulan påverkas av vinden för mycket så om jag kan få överskruv med 0,40 kör jag på det. Även jag mest på grund av färgen, annars hade det nog blivit 0,43.

Jag använde 0,30 i semi och tyckte det var sådär. Nu använder jag aldrig min semi men antagligen skulle jag köra 0,40 även där.
Lgt. Skalptagare

Jackjaevel
Inlägg: 66
Blev medlem: sön jun 24, 2012 9:09 am

Re: Vilken kulvikt använder ni?

Inlägg av Jackjaevel »

Guarder 0.40 uteslutet. Lika så jag för färgens skull... Hade det funnits beiga 0,43 hade jag kört de såklart.. Men värdelöst att knappt kunna ställa hopen när man inte ser kulan.

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Vilken kulvikt använder ni?

Inlägg av Xelley »

Skjut in bössan med ett skynke bakom målet med svarta kulor, det gör att du ser träffarna även utanför målet. När hoppen är ställd så ska den ju vara det även nästa gång bössan skall användas? Samt att anledningen till svarta kulor är ju att folk inte skall se vart kulan kommer ifrån och således hinna ducka när du blåst iväg skottet från ~85 meter =) .
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Jackjaevel
Inlägg: 66
Blev medlem: sön jun 24, 2012 9:09 am

Re: Vilken kulvikt använder ni?

Inlägg av Jackjaevel »

Xelley: i Sthlm den här årstiden är det -10 ena dagen och +5 den andra, dessa grader gör i alla fall skillnad i MIN bössa. Och har en tendens till att ändå skjuta FI i ryggen med mitt sneakmode aktiverat.

Men du har helt klart en poäng. Men för mig är det 0.40 all the way

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Vilken kulvikt använder ni?

Inlägg av Paxz »

Guarder 0.40 till både semisniper (~150ms) och bolt. Hade nog aldrig lagt mig lägre än så. Inte bara för att man träffar bättre utan även för att folk känner en semi träff bättre med tyngre kulor. Inte av smärta utan helt enkelt en tyngre träff. Iaf vad jag upplevt.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Vilken kulvikt använder ni?

Inlägg av Xelley »

Jo jag köper det, det är självklart skillnad på temperatur även här i gnällbältet, men jag har inte upplevt det som ett så stort problem så att omställningen av hoppen blir så pass dramatisk. Men svarta kulor har sin poäng det också, samt om du tar med dig ett lakan eller liknande för att haka upp bredvid målet så är det ganska lätt att finjustera på plats =).
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Achilles
Inlägg: 94
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:36 pm

Re: Vilken kulvikt använder ni?

Inlägg av Achilles »

MadBull 0.43 (svarta) tvättade i Cola
Som tidigare skrivits så skjuter man in bössan mot ett vitt lakan eller ljus vägg. Jag använder
en gympasal jag har tillgång till.

Skjuter in bössan inför varje spel.
www.battlegroupmyrmidon.com De Oppresso Liber

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Sv: Vilken kulvikt använder ni?

Inlägg av kimjoh560 »

Ofta får man skjuta två gånger för att träffa på långa avstånd. Det är då jag upplever de svarta kulorna som ett problem eftersom man inte ser kulan träffa och kan kompensera för vind på samma sätt. Finjustering av hop och nollning av sikte går att lösa på flera sätt som

Så trots varierande kvalitet på mina bolt snipers träffar jag antagligen mer med 0,40 av den anledningen.
Lgt. Skalptagare

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: Vilken kulvikt använder ni?

Inlägg av Nixon »

Tvättade i cola?! What?
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Skriv svar