frågan om Nybörjarbörjar vapen M40a3! svar tack

amaziing93
Inlägg: 7
Blev medlem: tor apr 18, 2013 12:28 pm

frågan om Nybörjarbörjar vapen M40a3! svar tack

Inlägg av amaziing93 »

Hallå kollade på några filmer om airsoft sen så va jag fast! Krypskytte är något som jag skulle tro jag är bra på efter som jag är bra på läsa karta och bra lokalsinne! är inte den typen som gillar att spreja sönder men men återgå till frågan :) favorit av alla vapen så är det en m40a3. jo jag hittade en på Redwolf airsoft.com http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... odID=32502 är den bra?? vet som inte vad kraven är eller duger den som den är?, pengar har jag men eftersom den va helt blank så jag få moda själv o pysla med det känns 100% grymt :) Äre någon sniper att gå på? eller ha ni förslag på andra m25,m40A3 i exakt den stilen? så mkt svar och fort som möjligt :) Tack för mig :)

elstupido
Inlägg: 28
Blev medlem: ons maj 16, 2012 2:28 pm

Re: frågan om Nybörjarbörjar vapen M40a3! svar tack

Inlägg av elstupido »

Tjena! Välkommen till forumet!

Ett vänligt tips, kolla igenom dessa trådar först:

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 117&t=3538

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... f=84&t=269

Det kan va bra att veta man man ger sig in på om man ska spela som sniper! :)

amaziing93
Inlägg: 7
Blev medlem: tor apr 18, 2013 12:28 pm

Re: frågan om Nybörjarbörjar vapen M40a3! svar tack

Inlägg av amaziing93 »

tack :) jo jag ska kolla på det :) ingen info om bössan jag länka? :) mvh linus

elstupido
Inlägg: 28
Blev medlem: ons maj 16, 2012 2:28 pm

Re: frågan om Nybörjarbörjar vapen M40a3! svar tack

Inlägg av elstupido »

Nej tyvärr, jag är inte alls insatt i snipers och dylikt, det är bättre att någon mer kunnig person får svara på det!

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: frågan om Nybörjarbörjar vapen M40a3! svar tack

Inlägg av ohman »

Efter lite snabbt googlande ser det ut som att det är väldigt dåligt med uppgraderingsdelar till den modellen, men jag törs inte garantera det. Du bör ta reda på vad den är kompatibel med då du ganska snabbt kommer vilja plöja ner pengar i uppgraderingar om du vill att den ska ha någon form av övertag jämfört med vanliga AEG.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

amaziing93
Inlägg: 7
Blev medlem: tor apr 18, 2013 12:28 pm

Re: frågan om Nybörjarbörjar vapen M40a3! svar tack

Inlägg av amaziing93 »

jo förstår vill hitta en rackare som va full kittad med just den modellen. eftersom vapnet blir ens bästa vän ska man ju gilla den. tur farfar äger en verkstad kanske man kan göra egna nya delar, ;P

Jackan
Inlägg: 12
Blev medlem: fre maj 18, 2012 8:29 pm

Re: frågan om Nybörjarbörjar vapen M40a3! svar tack

Inlägg av Jackan »

Av vad jag har läst och kommer ihåg så ska det där geväret vara väldigt svårt att uppgradera, då det framför allt använder sig av korrekt position av magasinet vilket gör att det blir svårt att ta delar från varken VSR eller ASP-2 system, framför allt hopup enheten om jag inte min fel. Kommer dock inte alls ihåg hur det såg ut med cylindern och alla dem delarna.
För övrigt är det där geväret inte en speciellt bra kopia på en a3 då formerna är fel nästan över allt.

M40a3 eller a5 är näst intill omöjliga att hitta på airsoft marknaden, det finns en Fortress stock man kan köpa till VSR gevär men den är mer eller mindre omöjlig att få tag på. Nu ska det också finnas en rysk snubbe som sitter och gör stockar för hand, men sist jag hörde av mig till honom så hade han fullt upp och kunde inte fixa en.

Om du absolut vill ha en korrekt sniper för amerikanska styrkor skulle jag satsa på en M24, fins massa med uppgraderingar till dem, dock så är dom ju inte riktigt lika vackra som alla M40 modeller.

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: frågan om Nybörjarbörjar vapen M40a3! svar tack

Inlägg av kimjoh560 »

Rekommenderas bara om du har en väldigt duktig farfar ;)

Värt att tänka på är att det kostar många tusen kronor att bygga en bra sniper. Detta nästan oavsett vilken modell du väljer. En av de billigaste vapnen att uppgradera är Well MB01 (L96) för där kan du hitta allt du behöver hos airsoftpro.cz.

Bra lokalsinne och förmåga att läsa karta är inte en nödvändighet för att kunna spela sniper bra. Det skadar inte men det du behöver ha mest av är tålamod, gott omdöme, stort mekintresse och pengar.

Ett litet OT tips är att begränsa ditt användande av smileys lite. Det är enklare att bli tagen på allvar då och det blir lättare att läsa.

@Jackan

PDI har en ny serie stockar på gång. (Utöver det där hiskeliga aluminium möket) De kommer att kosta hur mycket som helst i sann PDI-anda dock.
Lgt. Skalptagare

Ghost
Inlägg: 20
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:21 am

Re: frågan om Nybörjarbörjar vapen M40a3! svar tack

Inlägg av Ghost »

Jag lirar själv med en Classic Army m24 och är helnöjd med den. Tror jag gav 7000 för den och då hade förra ägaren uppgraderat den. Förmodligen hade han lagt ner mer pengar än så...
Den har jag haft i några år utan att den har krånglat så det är annars en bössa jag kan rekommendera.

amaziing93
Inlägg: 7
Blev medlem: tor apr 18, 2013 12:28 pm

Re: frågan om Nybörjarbörjar vapen M40a3! svar tack

Inlägg av amaziing93 »

http://www.airsoftgi.com/product_info.p ... ts_id=7153

Är de där något att gå på istället?

Skriv svar