Senchoo TM L96 Projekt - ongoing

Senchoo
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:47 pm

Senchoo TM L96 Projekt - ongoing

Inlägg av Senchoo »

Då jag blivit vald till att vara lagets sniper tänkte jag börja leka lite med min L96.
Skapar detta då för att folk ska få följa det hela och ska kunna komma med input/frågor.
Kommer uppdatera första inlägget med projektets fortgång och resultat medan resten av tråden är diskussion.

Steg 1:
Vad jag uppgraderat än så länge är:
PDI Reciver
PDI HD Cylinder set
PDI 140 Fjäder
PDI V-Trigger
PDI Silencer adapter
PDI Barrelspacers
Firefly VSR airseal
AirsoftPro Metal Feeding Lip v.2
No name spacer (H-nub-ish)
No name Silencer (något stort åbäcke som står .45 på, men löser saken kanon)

Just nu med standard pipa får jag ut runt 103 mps med .43 gramare.
Hade problem i början att mina skott gick antingen väldigt långt vänster. Men ar då extrem vänster. Lät andra få prova och fick väldigt mixade resultat. Dock efter lite efterkontroll sett att det var massa kladd på hop-gummit. Tänkte det var konstigt för jag hade varit väldigt sparsam med att sätta i smörjning i cylindern. Rensade upp det, men hop gummit är fortfarande lite smutsigt så ska nog byta ut det.
_____________________________________________________
Steg 2:

Efter att ha få provat Mace Orga Magnus pipa i hans PTW som fick väldigt god precision på 7,5" som egentligen var lika bra som min PDI .01 pipa så funderade jag då på vad det då kunde hjälpa min sniper. Kollade runt och de gjorde faktiskt en 500mm Orga Magnus just för TM L96. Vad jag kunde se på bilderna var det även så att det inte var den traditionella VSR stilen. (källa: Ehobbyasia Orga MAgnus 500mm L96) Då med den bakre bågen borta funderade jag på vad jag hade läst runt på massfabricerade "R-hops".

Kollade då först på REAPS (A+), men på videon när den testar det på en Glock så ser det inte vidare bra ut med en överhop som heter duga och en spridning som inte gjorde mig förtjust. Dock kollade jag en del på denna killen (Youtube: KnucklesGSM) som visade ett märke som hette Maple Leaf. de gjorde tydligen ungefär samma sak som Prometheus senaste gummi fast för halva priset. Ungefär som en flat-hop. Vad jag även läste på en annan här på forumet hade de haft problem med att stoppa in det gummit i en BAR-10 om jag inte missminner mig och då var det problemet med just den bakre bågen vid hop hålet på pipan. men eftersom Orga Magnus inte har den så kändes det win.

Så inköpen blir:
Maple Leaf 70 Monster gummi
Orga Magnus 500mm L96 innerpipa.

To be continued...
Senast redigerad av 2 Senchoo, redigerad totalt 0 gång.

MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: Senchoo TM L96 Projekt - ongoing

Inlägg av MiqaFox »

Trevligt med fler påkostade TM L96:or.

Mer specifikt, vilken fjäder är det, då PDI inte gör en 150 till L96 AWS? VSR-fjäder?

Det vet du så klart redan om, men utgångshastigheten kommer sjunka väldigt mycket med Orga:n. Tror personligen att det kan bli problematiskt då cylindervolymen redan är grovt underdimensionerad.

Hur upplever du receivern? Läst om folk som fått ett trögt pull och att setpin saknar stöd av den.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Senchoo
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:47 pm

Re: Senchoo TM L96 Projekt - ongoing

Inlägg av Senchoo »

Jag köpte 140 fjädern, bara jag som mindes fel.

Då jag kollade att folk tappade runt en 10 m/s med orga, men samtidigt så ökade den med Maple Leaf så kände jag att det är värt att prova. jag siktar ändå inte på någon 100+ meter skott med den utan vill ha perfekt på runt 80-90 meter där jag kan lita på precisionen.
Och jag förstår med underdimensioneringen, dock finns det små planer på att om detta går som tänkt att jag ska byta det yttre mot en kortare ytterpipa. Tänk PDI fluted fast kortare. Resonerade helt enkelt att priset var ändå rätt okej och alltid kul att prova och se om det fungerar.
Och just nu när vi väl fick den att skjuta rakt så stod jag 60 meter ifrån när en polare fick skjuta mig med den och det var ordentligt med kraft kvar enligt det blåmärket jag fick.

Recivern var jävligt tight och hade inte vidare mycket till feldimensioner. Dock det största problemet jag hade var färgen på bolthandle. precis...färgen. För det var det enda som gjorde det svårare. Men annars med resten av PDI grejerna fungerar den bra nu när den är lite inkörd och det är inget som helst wobble mellan cylle och reciver, samt att det inte är någon sånt skavljud vilket för mig betyder de passar underbart. Så vet inte om de som klagade på trög pull använde original cyllindern då?
Det med Setpin har jag inte ens tänkt på dock har jag inte upptäckt några problem heller.

Glömde även lägga till AirsoftPro feeding lip i metall. Lägger till den på listan.

MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: Senchoo TM L96 Projekt - ongoing

Inlägg av MiqaFox »

Vad bra att recievern funkar, det är väl huvudsaken. Osäker på vilken cylinder som användes med den jag läst om.

Hur menar du med färgen? Att det blir trögt på grund av den, eller att den inte matchar?

Har själv den korta flutade pipan från PDI. Väldigt fin pjäs. Innebar även att jag kapade ~10 cm av innerpipan(PDI 6.01). Att kapa den gjorde ingen som helst skillnad i utgångshastighet, vilket det dock gjorde när jag först kapade originalpipan. Så det säger väl sin sak om cylinderns storlek.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Senchoo
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:47 pm

Re: Senchoo TM L96 Projekt - ongoing

Inlägg av Senchoo »

PDI gjorde reciverns spår för laddhantaget när den är i bar metal. och färgen som Tm sätter på gör den lite tjockare. så den behövde skrapas in om man säger så för att få den att kunna bolta ordentligt.

Nej det säger ju en del. Dock har jag stora förhoppningar om just Orga Magnus, men som det mesta jag hoppas p inom airsoften kommer det säkert alltid vara någon besvikelse däri ^^ Dock har jag bara förstått det som att 6.23 är åt sidan. jag vet inte vad det är vertikalt för måttning. Kanske skulle ha tagit ytterpipa i ett svep också kört den kortare.

Vad har du för saker i hopen? och vad får du för resultat av det?

MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: Senchoo TM L96 Projekt - ongoing

Inlägg av MiqaFox »

Har ett R-hoppat PDI W-hold, suddgummi-nub samt hemmagjord "nub-hållare"(den som går upp och ner). Dock är installationen av R-hopen knappast superb, och senast den användes inte heller helt färdiginställd.

Tillsammans med att jag oftast tar mig nära målet innan jag trycker av så har jag ingen vidare koll på den faktiska räckvidden. Men kan säga att R-hop är det bästa jag testat hittills, och lär inte hålla på och experimentera med så mycket annat tills vidare.

EDIT: För att specificera så är det en IR-hop.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Senchoo
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:47 pm

Re: Senchoo TM L96 Projekt - ongoing

Inlägg av Senchoo »

Fick hem maple leaf gummit och Wide Bore barreln.
installerat och kan säga det var fan den enklast installationen jag någonsin gjort. Från att strula och kämpa med att sätta fast firefly buckingen på standardpipan i hop huset så för beredde jag mig på krig.

Gummit hade inga felaktigheter i sig. Satte sig bra runt pipan och sedan gled in perfekt i huset på pricken. Lite orolig att det blir mycket tapp där pga otäthet. men vid prov att skjuta ett skott mot en ryggsäck vill jag nästan säga att den skjuter hårdare nu. Blev iaf ett större märke än den gjort innan i ryggdelen.

Nollade hoppen och fick gå en liten bit för att kulorna inte skulle rulla ur pipan. Får prova imorogn efter jobbet för att se om det märks något på kulbana. Men just nu har jag väldigt bra känslor om det.

Skriv svar