Låg ms= lång räckvidd ?!

Lindberg77
Inlägg: 40
Blev medlem: sön okt 06, 2013 4:19 pm

Låg ms= lång räckvidd ?!

Inlägg av Lindberg77 »

Tjena
Tänkte höra med er om ngn försökt sej på att bygga en AEG sniper med CQB hastighet dvs Max 99.9 ms?!

Har själv klämt ihop en G36 modell C som ger exakt 84 ms med 0.28, träffar halv figur på 60 m med relativt bra presicion!
Det goa med en sådan setup är ju att man inte behöver tänka på säk, och man kan tex gå in i en byggnad och röja på samtidigt som man kan ligga och små snajpra smidigt tyst på bra avstånd.

Mitt recept är en 380 mm madbull 6.01 pipa med madbulls blå gummi med H spacer mm

Hur ser det ut är det ngn mer som byggt ngt liknande?
Finns det ngt annat jag kan göra för att ytterligare öka räckvidden. Nu träffar jag på 60 m, kulan går kanske 65 ngnting!

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Låg ms= lång räckvidd ?!

Inlägg av Gwlyddyn »

Det är väl bara att köpa vilken bössa från Tokyo Marui som helst?

themetalpope
Inlägg: 134
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:30 pm

Re: Låg ms= lång räckvidd ?!

Inlägg av themetalpope »

Största faktorerna för en träffsäker bössar att den ska va tät. Bra hoppup, och en ren och välbearbetad pipa. Samt en del tålamod för att få allt detta samtidigt. Ena utgångshastigheten gör är att kulan kommer fram fortare
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: Låg ms= lång räckvidd ?!

Inlägg av Mrmonkeey »

Nja. I sniper fall så ger faktiskt utgångshastighet en del.
då man med en högre hastighet kan få tyngre kulor att nå lika långt som lättare. Det innebär mindre påverkan av vind m.n runtom och bättre precision.

Men jag gillar inte heller höga hastigheter. Jag skulle tipsa dig o testa typ ir-hop eller liknande mer avancerad hop.
och beroende på vilken h-spacer du använder så är maple leaf h-spacer grym.

Annars har du redan ganska bra precision redan tycker jag.
sen har ju cylindertyp kontra piplängd och ms m.m betydelse oxå. Men det borde va sjyst eftersom du redan skjuter hyftat träffsäkert på 60m

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: Låg ms= lång räckvidd ?!

Inlägg av viqs »

det är grymt att spela med lågt trim och bra räckvidd. Nackdelen är, iaf enligt mig att folk skiter i träfftagande när det inte känns.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

themetalpope
Inlägg: 134
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:30 pm

Re: Låg ms= lång räckvidd ?!

Inlägg av themetalpope »

Fast man måste inte ha särskillt hög utgångshastighet för att använda tunga kulor heller. Jag körde 0.40 kulor i min aeg scar som chrona 115 ms med 0.20. Med träffsäkerhet på 70 meter ca. Detta med sugruhopp.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: Låg ms= lång räckvidd ?!

Inlägg av Mrmonkeey »

Nä det är sant oxå. Men chrona du den med 0.40?
För vissa gevär kan ju tom få högre utgångshastighet med tyngre kulor än lättare för att den tyngre samlar med kraft innan den skjuts iväg. (Om jag fattat det rätt)
Alltså joule creep.
Men nej man bör inte satsa på hög utgångshastighet på något vapen alls egentligen. Utan bättre o sätta en räckvidd man vill nå med en viss precision och sedan försöka nå den med så låg ms som möjligt

themetalpope
Inlägg: 134
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:30 pm

Re: Låg ms= lång räckvidd ?!

Inlägg av themetalpope »

Chrona med lite olika kulvikter. Men det var inte mycket som skiljde. Blev ungefär samma om man räkna om det.
Sen ör det klart att man vinner en del på att öka utgångshastigheten med. Men grunden är ju en tät bössa o bra hopup. Har man inte det kan man ju skjuta 200ms o det går skit i vilket fall. Var mest det jag ville påpeka i mitt inlägg:)
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Lindberg77
Inlägg: 40
Blev medlem: sön okt 06, 2013 4:19 pm

Re: Låg ms= lång räckvidd ?!

Inlägg av Lindberg77 »

För att förtydliga så menar jag "träff" i halvfigur (har pappfigurer som jag skjuter på)

Jo men jag är fullt medveten att hög utg hastighet inte är allt. Dock märker jag på dom spelen jag varit på (30st) att med dom "flesta" cqb trimmade bössorna så träffar folk på kanske 50 m.. Så ngt rätt har jag lyckats med iaf.

Tät är allt bössan, med 0 hopp ger den runt 96ms/0.28.

Sugruhop är intressant heltklart.. Ska fundera och läsa på lite om det.

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: Låg ms= lång räckvidd ?!

Inlägg av Mrmonkeey »

Ja kolla sugru o ir hopp m.m o välj nån av dem. Själv har jag bara hunnit testa ir. Vet inte ang de andra haha. Sen testa olika kultillverkare oxå och olika vikter om du inte gjort det.
som sagt tycker du ligger bra ändå. Även om det självklart alltid går att få bättre hehe. Jag är personligen aldrig nöjd.
så nu har du nog mest finlir kvar att få den så bra du kan.

Skriv svar