FN VSR SPR tips och trix

Quilles
Inlägg: 45
Blev medlem: fre aug 14, 2015 9:16 am

FN VSR SPR tips och trix

Inlägg av Quilles »

Hej jag skall beställa min sniper snart och undrar hur man får ut bäst precision ut av detta vapen. Fås för mig är skit samma.
Har kollat på en precisionspipa som är denna.
Swiss Arms Precisionspipa FN SPR A5M M40 6.01mm 427mm
Frågan är om denna är bra för denna bössan. Letar dessutom efter ett bra hopup gummi som är bra till detta vapen.

Är det något mer man behöver byta för att få ut maximal precision fån detta vapen?

Visst man kan köpa cylinder och triggar hus men tänkte göra detta senare när jag känner jag behöver mer kraft i bössan.

Tack på förhand.
Quilles

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: FN VSR SPR tips och trix

Inlägg av Marcules »

Jag skulle ha bytt hophuset till ett som tar AEG pipor och gummin. Då har du nästan obegränsat med alternativ av pipor och gummin. Det borde, eftersom det står att den är vsr kompatibel, fungera med de olika som är till vsr.

I övrigt bör du täta den. Och fixa bättre barrelspacers än de som kommer i bössan, antingen köpa eller tillverka själv.

Youtube:a och googla vad folk gjort med bössan så får du säkert bra tips på vad du kan göra.
-:Skogsfrisk:-

Quilles
Inlägg: 45
Blev medlem: fre aug 14, 2015 9:16 am

Re: FN VSR SPR tips och trix

Inlägg av Quilles »

Har du något tips på ett hus man hade kunnat köpa?
Och barrelspacers du pratar om är det som är inne i pipan som håller fast innerpipan så den inte rör sig?
Läst att man kunde täta bössan med fogskum i stocken. Var kan man mer täta den någonstans?

Cleaner
Inlägg: 159
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:36 pm

Re: FN VSR SPR tips och trix

Inlägg av Cleaner »

Out of the box är den..inte mkt till att ha tyvärr.
Cyllen, pistongen är rent ut sagt skit...
Triggern är ett skämt...ser ut som det kom från en paket flingor

Jag skulle iaf köpa ny trigger, cylle, pistong till att börja med...
Prickskytt

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: FN VSR SPR tips och trix

Inlägg av Marcules »

Du tätar med gängtejp mellan cylinder och cylinderhuvud och på gummit mot pipan, sen vill du vara säker på att pistongen/pistonghuvud inte läcker någon luft i cylindern, där kan man prova med olika oringar. Barrelspacers håller pipan ja, antingen kan man köpa eller så kan man bli kreativ, finns massa olika lösningar om du googlar och youtubar lite.

Googla VSR hop up unit (typ) så hittar du säkert olika, tror att iaf Action Army och PDI har hop hus som är till VSR.

Fogskum i stocken är inte för tätning utan för att få en bättre tyngd i bössan, dessutom tar det bort eventuell resonans i stocken vilket kan göra bössan lite tystare vid avfyrning.

Lycka till, att bygga en bra sniper kräver mycket tid och pengar. Jag har själv två snipers som ligger och väntar på att fixas i vinter, ingen ide att spela med dem innan jag har tid och pengar att bygga på dem.
-:Skogsfrisk:-

Quilles
Inlägg: 45
Blev medlem: fre aug 14, 2015 9:16 am

Re: FN VSR SPR tips och trix

Inlägg av Quilles »

Satt och kolla på airsoftpro hemsida och hittade triggar box, cylinder mm. Dock så är den slut i lager. Någon som vet var man kan beställa den annars?

Edit:
Hade dessa saker kunnat funka i bössan?
http://www.combatzone.se/sniperspringup ... 245_77_259

http://www.combatzone.se/mapleleafmonst ... 245_77_259

Cleaner
Inlägg: 159
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:36 pm

Re: FN VSR SPR tips och trix

Inlägg av Cleaner »

Beställ från: AirsoftPro.cz

dom som gör dem :)
Prickskytt

drev1
Inlägg: 26
Blev medlem: lör apr 26, 2014 10:38 am

Re: FN VSR SPR tips och trix

Inlägg av drev1 »

jag har dem här sakerna

http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... m170-20343

http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... 1-12-20345



sedan har jag ett JJairsoft hus på väg, kopia av pdi.

Quilles
Inlägg: 45
Blev medlem: fre aug 14, 2015 9:16 am

Re: FN VSR SPR tips och trix

Inlägg av Quilles »

Hur fäster man bipod enklast på bössan?

hafentoffen2
Inlägg: 8
Blev medlem: ons maj 30, 2012 9:56 pm

Re: FN VSR SPR tips och trix

Inlägg av hafentoffen2 »

Jag har en FN SPR och kan säga så här, Action Armys VSR hopup är en av de bästa grejerna du kan skaffa in, se bara till så du får tag i en version 2, första versionen är bra också, men andra har lite förbättringar som gör en redan bra kammare ännu bättre :)
Undvik PDIs hopuphus, på pappret verkar det bra med sina två justeringsarmar. Men det är en pina i häcken att få den att skjuta rakt plus att armarna hålls ner av o-ringar som gör att de kan röra lite på sig från skott till skott = sämre precision. AAs hopup har bara en stor arm som hålls fast med hjälp av skruven som du justerar hopupen med. Det gör att Armen inte kan röra på sig = stabilare och bättre precision :)

Utöver det så är det som en annan sagt här, orginalcylindern och triggern är inte mycket att hänga i granen tyvärr, så jag rekommenderar att du byter ut även dom så snabbt som möjligt, och då är det 90° pistong och trigger som du vill ha.

Vissa ser det som ett plus att man kan använda AEG gummin och pipor men jag föredrar VSR gummin. Det är lite komplicerat, men lite snabbt förklarat så tappar man lite m/s ju mer man ökar hopupen när man använder AEG gummin, det händer inte på VSR, där händer det snarare så att ens m/s kan höjas lite. Men framförallt så är det just att VSR-gummin är lite stabilare än AEG :) Det är inte svårt att få tag i varken vsr gummin eller pipor heller.

Här är var jag har gjort med min iafl! :)
Pdi:
Cylinder
Kapad ss5000 fjäder
vaccum piston
v2 trigger
---------------
Action Army Vsr hop-up
EdGi 6.02mm 595mm bull barrel
Maple leaf diamond 80* vsr gummi
Maple leaf flat nub
Stocken fylld med modellera

Klockar in på 143m/s med 0.40g så den ligger rätt fint i övre bolt-b klassen om man följer vsafs regler :)

Bild
"Att inte meka när man spelar Airsoft är lite som att vara författare utan att kunna skriva, det går, men ack så krångligt"

Skriv svar