Uppgraderad Bar-10 problem

HappyMushroom
Inlägg: 19
Blev medlem: lör feb 23, 2013 5:37 pm

Uppgraderad Bar-10 problem

Inlägg av HappyMushroom »

Hej! har nu införskaffat mig en Bar -10 och stoppat i Airsoftpro zero trigger set, pistong, m160 fjäder, springguide, cylinderhuvud och hopuphus.
Så klart så vill ju inte den fungera.
I början så ville ibland inte fjädern spänna upp sig när jag gjorde mantelrörelser, men nu när jag har plockat isär den ett antal gånger för att hitta felet så har det börja hända oftare och nu så har hela cylindern börjat fastna i sitt bakre läge och den släpper oftast med hela fjäderns kraft om jag trycker på avtryckaren men ibland så finns det ingen annan lösning en att banka lätt på änden av cylindern för att avtryckaren gör ingenting. I Kanske 4 av 10 mantelrörelser så fungerar den som den ska men annars så är det nåt av de här två problemen.

Allt är helt och nytt och jag har till och med öppnat triggerhuset utan att hitta nånting. Vad kan det vara?

kevin94
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jan 12, 2016 6:52 pm

Re: Uppgraderad Bar-10 problem

Inlägg av kevin94 »

prova ta stoppa i original trigger set. Backa en uppdatering i taget tills du hittar vad som kan vara fel.

HappyMushroom
Inlägg: 19
Blev medlem: lör feb 23, 2013 5:37 pm

Re: Uppgraderad Bar-10 problem

Inlägg av HappyMushroom »

Okej, triggerhuset kan inte haka upp airsoftpros pinstong men jag kan känna att searen tar i varje gång jag drar bak cylindern. orginal pistong är för smal för dem nya fjädern.

Men när jag sätter i orginal fjäder och har kvar alla Airsoftpro's delar så funkar bössan felfritt. Vad kan det vara? vill ju gärna ha lite mer utgångshastighet en alla aeg

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Uppgraderad Bar-10 problem

Inlägg av Gwlyddyn »

Då är det rimligt att anta något inte stämmer med fjädern. Den kanske böjer sig och hakar i avtryckardelar eller liknande?

Haarax
Inlägg: 79
Blev medlem: fre dec 05, 2014 12:58 pm

Re: Uppgraderad Bar-10 problem

Inlägg av Haarax »

Kanske är pistong eller trigger 90 grader medans något är 45? Oftast är inte uppgraderade delar 45, men bara en gissning.
Cowards die in shame

HappyMushroom
Inlägg: 19
Blev medlem: lör feb 23, 2013 5:37 pm

Re: Uppgraderad Bar-10 problem

Inlägg av HappyMushroom »

Det är 90 grader allt, har uppgraderat allt till airsoftpro förutom cylindern

HappyMushroom
Inlägg: 19
Blev medlem: lör feb 23, 2013 5:37 pm

Re: Uppgraderad Bar-10 problem

Inlägg av HappyMushroom »

har testat att komprimera fjädern med cylindern utanför recievern för att kunna se och fjädern böjde sig inte konstigt.

Fractured
Inlägg: 15
Blev medlem: fre okt 26, 2012 7:17 pm
Aktiv sedan: 2006
Ort: Stockholm

Re: Uppgraderad Bar-10 problem

Inlägg av Fractured »

Är fjädern också från airsoftpro? Känns troligt att det är problemet, inte ens airsoftpro själva rekommenderar den, och jag har svaga minnen av att den är "för lång". Om original fjädern funkar, testa med en m150 fjäder.

HappyMushroom
Inlägg: 19
Blev medlem: lör feb 23, 2013 5:37 pm

Re: Uppgraderad Bar-10 problem

Inlägg av HappyMushroom »

Gwlyddyn skrev:Då är det rimligt att anta något inte stämmer med fjädern. Den kanske böjer sig och hakar i avtryckardelar eller liknande?
Läste på din tidigare tråd om en missformning i foten av fjädern. Jag klippte fjädern från toppen först. det hjälpte lite men sen när jag tog bort missformningen så har det fixat sig helt :)
Fractured skrev:Är fjädern också från airsoftpro? Känns troligt att det är problemet, inte ens airsoftpro själva rekommenderar den, och jag har svaga minnen av att den är "för lång". Om original fjädern funkar, testa med en m150 fjäder.
Ja den är från airsoftpro och det fixade sig genom att klippa i fjädern lite. Var kan jag annars köpa en fjäder till min Bar-10? Vill inte lägga ut för mycket för bara en fjäder.

Fractured
Inlägg: 15
Blev medlem: fre okt 26, 2012 7:17 pm
Aktiv sedan: 2006
Ort: Stockholm

Re: Uppgraderad Bar-10 problem

Inlägg av Fractured »

Personligen gillar jag PDIs fjädrar, går på runt 200-300kr från x-fire. Annars funkar airsoftpros m150 fjäder bra, tappar dock kraften fort. Hört gott om MAGs fjädrar, dock inte testat dom själv än.

Skriv svar