Träningsbössa

Khal
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jun 28, 2016 7:21 am

Träningsbössa

Inlägg av Khal »

Hej.

Är på jakt efter en bolt action bössa som i stor utsträckning påminner om ett jaktgevär.
Detta för att kunna ligga och mängdträna hemma i huset utan att skjuta sönder väggarna. ;)


Går det att få precision på en orginalbössa eller måste det moddas? Ska sitta inom en 50öring på 10m.

Vilken bössa. Vilka modd. Vart beställer jag?

Förstår att det är en kostnadsfråga, är öppen för alla lösningar men ser helst att jag kommer billigt undan.

Tack på förhand!

Vandalen
Inlägg: 70
Blev medlem: ons maj 23, 2012 10:16 pm

Re: Träningsbössa

Inlägg av Vandalen »

nog kan du träffa 50öringar på 10m men det kommer inte gynna dig ett dugg i jakten.
det enda du möjligtvis blir snabbare på är att dra din mantelrörelse. Det är iaf enligt mina erfarenheter då bössorna agerar helt annorlunda och skottställningen är ju individuell för bössorna.
Quite frankly, I didn't even want to use you guys, with your dip and velcro and all your gear bullshit. I wanted to drop a bomb. But people didn't believe in this lead enough to drop a bomb. So they're using you guys as canaries.

Purvins
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 08, 2012 1:59 pm

Re: Träningsbössa

Inlägg av Purvins »

Köp en 22LR som påminner om din jaktbössa eller en växelsats till din vanliga om det finns tillgängligt och åk till skjutbanan med istället om du ska ha någon överföring till jakten.

Skriv svar