CA25 problem

ryu
Inlägg: 30
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:52 pm

Re: CA25 problem

Inlägg av ryu »

Tror att han menar att det kan glappa i ev. säkringshållare.

livewire
Inlägg: 134
Blev medlem: ons jan 29, 2014 5:39 pm

Re: CA25 problem

Inlägg av livewire »

Prob not the tappet plate it sits in its own recess in the gearbox and if it was sticking the cogs would chew it up, but what battery are you running ? and is it ok

Stick up a wire and see if you can release the arl and check its not a mechanical error

Also are you certain your AOE is good if you have it too far back it'll pick up a tooth too early and really mess upo your shit
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: CA25 problem

Inlägg av Twist »

Batteriet kan vara dåligt även om det är nytt. Optimalt vore att testa det i en annan bössa för att säkerställa att det är ok.

Med säkring menade jag att om det har varit stort mekanisk motstånd någonstans och det var därför det sackade mot slutet så kan det ha avslutats med att säkringen har gått helt enkelt. Om bössan ens har en säkring vill säga. Det är det första jag kastar när jag skaffar en AEG.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Omooh
Inlägg: 62
Blev medlem: ons maj 23, 2012 2:28 pm

Re: CA25 problem

Inlägg av Omooh »

Så det pekar alltså mot något slags elfel, men vill understryka att motorn fungerar (tillsammans med batteriet) utan pistong och fjäder i bössan (alltså bara gears).
Kan det vara så att det är något med säkringen eller batteriet som gör att motorn bara inte får full kraft mao? Låter ju logiskt isåfall
Kan jag ta bort säkringen helt?

Tror inte det är något mekaniskt iallafall, allt pekar på att något segar ned motorn

EDIT: Testade att ta bort säkringen, inga större framsteg dock. Ska kolla om det är batteriet imorgon..





HA-HA! Tack twist, du hade rätt! Det var batteriet som spökade! Nu rullar den fint på 140 m/s efter 4 år i garderoben!

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: CA25 problem

Inlägg av Twist »

Win! :D

("Felsökning börjar vid strömkällan/väggen." har jag fått lära mig och det är oftast ett framgångskoncept.)
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar