Striker S1 sniper

GSA Ringstone
Inlägg: 26
Blev medlem: tor maj 10, 2012 4:53 pm

Striker S1 sniper

Inlägg av GSA Ringstone »

Tja!

Har kollat runt lite på youtube om denna bössan och den verkar vara en trevlig sniper som går att uppgradera på olika sätt både externt samt intern.. det som gör att jag tvekar lite är dom 45gradiga sears som sitter i, man vill ju inte råka ut för ett vådaskott med en sniper direkt!

Även cylindervolymen pratas det ganska mycket om att man inte kommer upp på hastigheter på 150-160m/s då cylindervolymen är för liten?

Denna bössan använder ju vanliga aeg fjädrar.

Någon som har en som kan berätta mer om dessa påståendena stämmer?
Läser man nere på komentererna på detta klippet om bössan så skriver Novritsch om detta .

Vad tror ni?

https://youtu.be/5t_cbUxjZ1I


Med vänlig hälsning, ringstone

Haarax
Inlägg: 79
Blev medlem: fre dec 05, 2014 12:58 pm

Re: Striker S1 sniper

Inlägg av Haarax »

Kolla på Striker's Facebook sida, där finns alla uppgraderingar du kan tänka dig.
Har haft min i ungefär ett halvår, och jag är sjukt nöjd. Mycket bättre kvalité än Well, jg, cymas bar10 och l96. Undervolymen kan lösas på flera sätt. Jag använder själv Mancrafts system, men korta pipor och dual bore barrels finns.
Allt jag gjort är att polera pipan lite halvkasst, samma satt två shimmy på hoparmen. Ligger oftast runt 110ms med .40 och har en bra träffbild på 80m.
Cowards die in shame

slimz
Inlägg: 59
Blev medlem: mån okt 22, 2012 7:12 pm
Aktiv sedan: 2012
Ort: Stockholm

Re: Striker S1 sniper

Inlägg av slimz »

Är väldigt nöjd med min. men som sagt behöver kärlek i början. Nya 90 sears och ny load indicator behövde iallafall jag. Finns på https://ihfy.co.uk/
Att den kan vådaskott är bullshit då det går att ställa in med en skruv så att den inte gör det vid avtryckaren.
Jag skulle inte ta det novritch säger som fakta då han snackade mycket skit om den i videon, men tog sedan ner den då han började sälja tuning kits till bössan.

Rekomendationer. Byt sears direkt på den. Annars så kan den få repor på cylindern samt slita ner cylindern.

Saker att se upp för är att pinsen som håller fast manöverhandtaget kan lossna. Bespoke airsoft kommer snart att släppa en uppgraderinsgs cylinder som inte har pins som kan lossna.

Skriv svar