hopup problem!

Helix
Inlägg: 149
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:45 am

hopup problem!

Inlägg av Helix »

har ett smärre problem, har en VSR-10 full med PDI och Raven godis, problemet är det att den chronar så jag vill ha den! men kulan går lite för jäkla snabbt för att jag ska kunna se den och ställa in hopupen, någon som har ngt tips på hur man går tillväga?

jag använder Guarder .43 sandfärgade kulor!
Honey, i always go full retard!
"Ohh, no its ok, i ser dick all the time in my work!"

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: hopup problem!

Inlägg av kimjoh560 »

0.4 menar du? Eller finns de 0,43 sandfärgade med nu? *håller tummarna*

Det är skitsvårt vid höga trim och med tunga kulor. Kulans "båge" kommer så långt in i kulbanan.

Det bästa är att spänna upp lakan eller liknande i lämplig färg. Det blir otroligt mycket lättare att se kulan om man har en tydlig kontrast mot det man skjuter på.
Lgt. Skalptagare

Scarecrow
Inlägg: 7
Blev medlem: mån maj 28, 2012 8:08 pm

Re: hopup problem!

Inlägg av Scarecrow »

Har samma problem, ska testa det där med lakanen. Själv så använder jag mig av en rund vägskylt, hör man när man träffar med.

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: hopup problem!

Inlägg av kimjoh560 »

Har faktiskt en vägskylt i garderoben som jag använt för det men den blir för liten när man kommer uppåt hundra meter. Med ett kikarsikte är det dock väldigt lätt att se när man träffar ett lakan på långa avstånd. (Om det inte blåser) Särkilt om det är hyfsat uppspänt.
Lgt. Skalptagare

Skriv svar