Vilken är den bästa klonen?

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av baracken »

Hur menar du? Jag vill uppgradera så lite som möjligt till att börja med. Hop och pipa kommer att bytas ut med tiden

nisse
Inlägg: 256
Blev medlem: mån aug 13, 2012 12:43 am

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av nisse »

Köp en DTW(kostade mig runt 2600kr exkl tull och tillbehör), missnöjd? Sälj den vidare, det är som sagt en bra grund att lära sig bössan på, nästan som att köpa en JingGong bössa och skruva isär.
"Ninjas came with lions"

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av baracken »

Tack för hjälpen :) vad jag har läst så verkar den vara den bästa. Läst att den ska kunna bli mer eller mindre helt systema om man skulle vilja.

kreator
Inlägg: 538
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:16 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av kreator »

Jag äger 2x DTW. Köp!
Äger även en CTW, men det är numera en FCC-TW. Dyrt.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

fester
Inlägg: 143
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:59 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av fester »

STTS Team Alpha 2 (CTW) är inte för nybörjare. CTW kräver mycket av dig som Användare både i Tid, energi och kunskap!

G&Ds DTW är alldeles utmärkt att börja med.
Men kräver även den sin omvårdnad från start = Totalgenomgång ;)

Så DTW :)
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

Fearless
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 02, 2013 11:51 am

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av Fearless »

Det finns två typer at CTW. Den som bygger helt på Celcius CTW och den bössan funkar oftast bra men kostar nära ett PTW challange kit. Sen finns en "billigare" Celsiusbössa som benämns C-DTW och är en DTW bössa från G&D som fått lite STTS-prylar i sig. Den är nästan halva priset av en äkta CTW och någon tusenlapp över en DTW. Då det finns tveksamheter över C-DTW uppgraderingar så är det nog bättre att köpa en DTW och själv uppgradera när det behovet kommer.

DTW duger annars gott att börja med och funkar att spela med bara man gör några småsaker innan man börjar skjuta med den:

- Rengör pipan ordentligt
- Slipa, putsa och polera hopen
- Se till att lådan löper lätt (ta ner, rengör och se tilla tt allt går lätt.Fetta om sparsamt)
- Rengör och fetta om cylindern och lås gavlarna med loctite
- Ta ur motorn, räta upp kolhållarna och kör den 1 timma obelastad kopplad till ett 6v batteri. Då får motorn den inkörning den behöver och du får både bättre hållbarhet och prestanda. Framför allt i kombination med att du ser till att lådan går lätt och inkörningen av motorn så minskar risken för att du bränner mosfet'en pga av för stort strömuttag.
- Shimsa även stocktuben (och cylinderns kula) då det inte görs från fabrik. Gör man inte det så rör sig hopen och cylindern inne i uppern och man får problem med matningen, delade kulor och även nozzlebrott.

Gör man ovanstående så funkar en DTW skapligt direkt ur lådan.

Vid byte av hop och pipa så ska men veta att DTW har egen dimension på allt utom huset och gummit. Pipa, hopp, och sleeve är G&D's egna mått och inte samma som PTW/CTW.

Så länge elen funkar så finns inge behov av att byta den. Att den har gått på flertal bössor, även då att motorn pajjat, beror mestadels på dålig montering från fabrik så att både motor och elen överbelastas med för höga strömuttag/värme. Ser man till att allt går lätt och att man kör in motorn innan man belastar den med att skjuta så kommer grejorna att hålla för normalt spel.
Och bör man helst inte använda den som understödsbössa och mata mag efter mag utan spela den mer som semi och burstbössa så håller elen lägre temp och risken för att paja är mindre.
Senast redigerad av 1 Fearless, redigerad totalt 0 gånger.
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av Genocide »

I STTS DTW paket så får du med en uppsättning Etiny i priset.
Bara där har du 1600kr.

De byter ut den vidriga pipan och hophuset till STTS egna 6.03 pipa och systema hophus. Så det slipper du göra själv.

Plus att på STTS bössor får du något som andra kloner inte ger...garanti! Och det vet alla som äger en TW, att det är guld värt!
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

OlleBlue
Inlägg: 117
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:21 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av OlleBlue »

Andra uppgraderingar än vad det var i min då, det var ju ctw el och 6.00 pipan.
/Olle

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av baracken »

Så är det olika i stts? Vill inte ha 6.00 pipa

OlleBlue
Inlägg: 117
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:21 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av OlleBlue »

Geno har nog bättre koll än mig, men när jag köpte min cdtw för ~1 år sen så var det 6.00 pipan i som senare fick bytas ut mot en 6.03 från fcc, och jag är nöjd.
/Olle

Skriv svar