Vilken är den bästa klonen?

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Goreplay
Inlägg: 160
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:52 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av Goreplay »

Ägde ett kort tag en DTW MX3. Alltså den senaste(?) versionen av G&D DTW. Hade den som reservbössa om min PTW skulle gå åt fan. Sålde den dock när min andra PTW införskaffades. Hur som helst, spelade ett spel med den och sköt prick lite hemma hos mina föräldrar. Riktigt trevlig bössa, pipa och hopup var helt kompatibla med systemas diton. ROFen upplevde jag dock som låg. Bör dock tillägga att jag har fcc 2.5 i min ptw 07, så det är ganska givet att DTW motorn känns slö i jämförelse. Skulle jag dock på en budget skaffa mig en TW så hade jag lagt pengarna på DTW MX3. Byt hopup/pipa till något bättre samt släng i en king arms eller systema cylinder så har du en trevlig TW till ett "lågt" pris.
-Skickat från min brödrost-

Trolliver94
Inlägg: 44
Blev medlem: ons jan 16, 2013 9:22 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av Trolliver94 »

Tjena!

Nu äger jag bara en DTW MAX3 MK18 så jag kan inte jämföra med PTW, det har gått många skräckhistorier om DTWer som har gått sönder innan man ens hinner ut på sitt första spel.

Så var inte fallet för mig! ;) Jag köpte den helt sprojjlans av ny av en polare som importerade den från WGC, och den har rullat på utmärkt 6-7 spel nu och det har väl gått mellan 8-10,000 boll genom den.
Det enda som inte har fungerat bra är originalcyllen, eller jo den funkar visserligen bra med 130 fjädern som följer med men det är lite för hett för att köra CQB med, oavsett så köpte jag en cylle av en polare som numera funkar utmärkt!

Kan även tillägga att jag har kört med systemas originalcyllar och dem funkar klockrent även dom!

Men precis som med allt man köper så finns det ju en risk att man får ett måndags exemplar, men är du villig att chansa eventuellt ge lite kärlek till den så säger jag go for it!

Det är en väldigt bra bössa för den lilla pengen! (Om man nu inte får ett måndagsex) ;)

kruth
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jan 26, 2014 7:20 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av kruth »

Ja och för mig som dels,
Inte kan mecka airsoft bössor om så mitt liv hängde på det
Och dels
Har en bättre hälft därhemma att försöka motivera alla inköp för så känns det konstigt nog som att jag får krypa till korset och köpa ett systema byggkit och sen muta någon att sätta ihop det åt/med mig.

Men visst är det konstigt att vissa japanska företag är så nonchalanta mot sIna kunder.
Har varit likadant med tex Sony och deras musik mjukvaru avdelning.

mackan108
Inlägg: 110
Blev medlem: ons mar 06, 2013 7:48 am

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av mackan108 »

Kan du inte meka ska du inte köpa TW så enkelt är det :p

kreator
Inlägg: 538
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:16 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av kreator »

Gillar du inte att meka så köp INTE v2 gearboxbestyckadeböös...

Mekar mycket hellre planetärbox.

Min ATW dyker in om ca 15min också, woho! MK18 14.5" kommer icke längre saknas i TW samlingen :D
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

kruth
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jan 26, 2014 7:20 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av kruth »

Finns säkert någon som är grym på att mecka systema i 08 området som vill panga riktig m4, sig sauer ex5 tactical, 590 Mossberg osv osv :shock:

Man får byta tjänster helt enkelt

Skriv svar