Vilken är den bästa klonen?

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av baracken »

Ja jag har gått i tankarna kring en ptw men jag har ej ekonomi för att köpa en systema. Jag har kollat lite på dtw men har sett att a&k har släppt några nya modeller och så har jag sett airo. Undrar nu vilken av dessa kloner är bäst?
Jag är väl medveten av att inga av dessa kloner är lika bra eller ens i närheten av systema.
Vilken har minst problem? Lättast att uppgradera hop och liknande.

Om det redan finns en sådan hör tråd så länka gärna.

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av Paxz »

Om man inte har råd med en Systema så är DTW det enda alternativet imo. En CTW kräver en jäkla massa jobb och tålamod att få som man vill. STTS version är helt klart mest prisvärd.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av baracken »

Kan du länka stts? Inte sett den, vet om dtw, a&k, airo och ctw.

Edit: Har du testat på nya a&k? Dom kom ju med någon battle tested, låter som att dom fixat saker som varit fel i den första versionen men ej sett några reviews så kan ju inte säga något

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av Paxz »

Detta måste vara rätt STTS, får kolla lite bättre är jag sätter mig vid datorn annars.

http://www.s-t-t-s.com/home/16-celcius- ... eapon.html

Nej, har aldrig ägt någon A&K själv. Har bara shistormen från andra att gå på. Kan mycket väl stämma att de fixat sina första fel, men det man fick läsa om dem när den var nysläppt var ingen kul läsning.

Edit: Det var detta paketet jag letade efter tidigare - http://www.s-t-t-s.com/27-weapon-packages

Det där är troligtvis det mest smärtfria om man inte vill bygga själv.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av baracken »

Är det några kända fel med dom?

OlleBlue
Inlägg: 117
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:21 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av OlleBlue »

Köpte CDTWn som länkades över, och jag hade problem med alla grejerna från STTS, min pipa var obehandlad och min el brann direkt, har gjort det för flera andra jag känner med, den ända fördel jag såg men den var att jag fick ett bra hophus, men annars var det inte värt pengarna i mina ögon för en bössa du ändån måste lägga ner timmar på att fixa, min hade tex fel bushings i lådan vilket gjorde att den knappt snurrade och original elen brann innan ett halvt magasin var avfyrat. Det är en bra bössa att lära sig om TW på, den kostar inte mycket och reservdelarna är inte så dyra. Men du ska inte förväntar dig att du bara kan plocka upp den och börja skjuta, du kan få behöva lägga ner ett par hundralappar och några timmar på google och i bössan för att få den att fungera.
/Olle

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av baracken »

Jo tanken var ju att köpa dtw, etiny komplett el och sen skicka den till warlordas för shimning och så

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av Paxz »

Jag får hålla med OlleBlue, bara att jag (och flera andra) har inte riktigt haft lika otur som honom. Ingen PTW klon är spelbar direkt från fabrik. Men STTS DTW är den som är mest prisvärd och (oftast) lider av minst fel som behöver åtgärdas. Köper man deras DTW, köper FCCs motor, shimmar vid behov och installerar en E-tiny så får man snarlik PTW prestanda och har då "bara" spenderat runt 6000:- för hela kalaset. Vilket är halva pengen jämfört med en PTW.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av baracken »

Så det är bättre än att köpa en g&d? Alltså en stts, etiny krets, fcc motor och så skicka det för shimning så kommer den bli väldigt bra? Passar g&d saker på den? Funderar nämligen senare att köpa en cqb upper och då är det ju lika bra att köpa en komplett g&d för jag vill bygga en dmr med 140m/s och sen vill jag gärna även kunna använda den inomhus och bara då byta upper och cylle :)

OlleBlue
Inlägg: 117
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:21 pm

Re: Vilken är den bästa klonen?

Inlägg av OlleBlue »

Då skulle jag bara köpa en DTW, inte någon uppgraderad när du ändån ska byta så mycket, så kan du byta pipa och hop när du behöver det.
/Olle

Skriv svar