DTW, ström fråga.

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
gsa bengan
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 10, 2012 2:38 pm

DTW, ström fråga.

Inlägg av gsa bengan »

Har idag blivit med min första TW, en begagnad DTW. Fick inte med några batteri utan måste byta original tamaya kontakt mot en Dean så jag kan använda ett av mina aeg lipo. Jag kan gissa men väljer att kolla men dom som har mer kunskap först. Jag har två Grå sladdar som sticker ut ur kolven och den ena har en röd sträng. Är röd sträng plus eller minus?

Edit. Röd sträng var plus i min bössa.

Annan fråga. Ska det klicka i bössan när man ansluter batteriet? Låter som om det kommer från kolvrörs kretskortet.

fester
Inlägg: 143
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:59 pm

Re: DTW, ström fråga.

Inlägg av fester »

Det där klickandet, det var inte motorn som ruckade sig när batteriet kopplades in?
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

gsa bengan
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 10, 2012 2:38 pm

Re: DTW, ström fråga.

Inlägg av gsa bengan »

Kan ha varit. Blev orolig när det hände till en början, trodde jag kopplade fel o kortslöt. Men det lyckades jag när jag byte polerna. Ska det klicka så? Modern borde ju inte få ström tycker jag.

fester
Inlägg: 143
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:59 pm

Re: DTW, ström fråga.

Inlägg av fester »

Nej motorn ska inte få ström föörens du trycker på avtryckaren. Får den det är något fel.
vad kan man nästan bara kolla genom att gå igenom bössan.
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

OlleBlue
Inlägg: 117
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:21 pm

Re: DTW, ström fråga.

Inlägg av OlleBlue »

Skjuter den som den ska då? Lät det som ett relä klick typ?

gsa bengan
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 10, 2012 2:38 pm

Re: DTW, ström fråga.

Inlägg av gsa bengan »

Allmänt skränig men sköt på bra igårkväll i mörkret. Lite relä aktigt ljud, klick ljud. Kanske. Eller motorn. Ska se om jag kan filma ljudet.

kreator
Inlägg: 538
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:16 pm

Re: DTW, ström fråga.

Inlägg av kreator »

Knäck bössan, peta på boltrelease. Samma ljud i skällan?
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Fearless
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 02, 2013 11:51 am

Re: DTW, ström fråga.

Inlägg av Fearless »

Jag har två DTW'er och båda klickar lite i kretsarna när man koppplar in ackarna. Har inte kollat så exakt var det kommer ifrån men det är i alla fall Ecu'n eller Mosfet'en som låter, inte boltcatch eller motor. Skulle kunna vara någon kondingliknande grej som suger åt sig lite ström?

Vet inte om det ska vara så men om vi nu har tre bössor som låter likadant så är det nog kinesen som designat det så? :)
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

Gorian
Inlägg: 15
Blev medlem: sön maj 27, 2012 10:06 am

Re: DTW, ström fråga.

Inlägg av Gorian »

Även min nyförvärvade MAX3 ger ifrån sig detta klickande vid inkoppling av batteriet. Trodde det var en medveten funktion, och att ljudet kom från motorn? Precis som när man programmerar burst'en, att kretsen ger motorn lite ström för att fungera som högtalare och signalera?

ASCU fungerar likadant.
www.waf.se - Wästmanlands Airsoft Forum - Tävlingar, guider, recensioner... massa mys!

gsa bengan
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 10, 2012 2:38 pm

Re: DTW, ström fråga.

Inlägg av gsa bengan »

Haha, ja de tossiga kineserna.

Ok, om fler bössor låter så lämnar jag det där. :)

Ni som kör med DTW original cylindrar, är dom klenare än systemas? Den svarta jag fick med har gett upp i bakstycket. Lönt o laga eller bara att skaffa nytt? Verkar vara gångerna i fjäderstyrning som framförallt har gett upp.

Skriv svar