Glapp i Bolt Stop? (Sista skott spärren)

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Lundmark
Inlägg: 26
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:09 pm

Glapp i Bolt Stop? (Sista skott spärren)

Inlägg av Lundmark »

Hejsan,

Bössa Systema PTW -08
Gick igenom bössa efter vinterförvaringen och den rullar på finfint, dock så märkte jag att Bolt Stop:en verkar glappa lite.
Efter min felsökning så verkar det som att den vita plastbiten som trycks upp av en fjäder, inte åker upp tillräckligt mycket efter att trycket från metallbiten(1) släpper när jag stoppar i ett magasin.
ptw_m4a1.jpg
*Vad det innebär i praktiken är att jag just nu måste trycka till lite extra på metallbiten från sidan för att bössan ska skjuta, även om jag har kulor i magasinet.


Vad är den enklaste fixen på detta? Ska fortsätta felsöka ikväll med lite olika magasin osv, men när jag trycker i ett magg så åker metallpiggen upp i bössan(kollade när den var öppen) så det verkar inte vara den som är problemet.
Om jag tolkar det rätt så måste trycket försvinna från den undre plastbiten för att den ska skjutas upp av fjädern under och på så sätt tillåta kretsen att skicka el så bössan skjuter.

Tackar på förhand
// Pontus
9th RSG [Rescue Squad Gothia]

Affärsredovisningar

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Glapp i Bolt Stop? (Sista skott spärren)

Inlägg av Gwlyddyn »

Byt ut fjädern till boltcatchen. Ta fjädern från godtycklig kulspetspenna.

Jag har stoppat i en relativt hård fjäder och har således ingen sistaskottspärr. Jätteskönt.

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Glapp i Bolt Stop? (Sista skott spärren)

Inlägg av Genocide »

+1 på den.

Enklast lösning.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Glapp i Bolt Stop? (Sista skott spärren)

Inlägg av Gwlyddyn »

Det finns någon uppgraderad variant som har magnet i sig som tydligen ska fungera.

Skriv svar