Problem med PTW

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
BusHi
Inlägg: 48
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:33 pm

Problem med PTW

Inlägg av BusHi »

Hej!
Har haft problem med att min PTW lägger av att skjuta efter ett taga. Man pillar och fixar med kolen sen funkar det ett spel eller så.
Till sist blev det så att man pillade på kolen, sköt ett magg sen la den av igen.

Nu har jag köpt ett renoveringskitt och bytte ut kolen, kolhusen, skruvarna och kolfjädrar.

Det som händer nu är att man kan skjuta ett skott sen händer inget nästa avtryck.
Man byter över till safe, sen tillbaka till semi eller burst så skjuter den ett avtryck och lägger av.
Så kan man hålla på så.

I bössan sitter: FCC 2.5 motor samt all elektronik är E-tiny. Bytte ut handtaget till FCC MOE så att motorn får plats.

Har ingen aning var jag ska börja felsöka om det inte är motorkolen.

Någon som har varit med om något liknande och ha en ide om var och hur jag ska börja leta efter felet..?

Mvh
Peter

BusHi
Inlägg: 48
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:33 pm

Re: Problem med PTW

Inlägg av BusHi »

Fick äntligen tid att montera i en DTW motor. Fungerade direkt.
Så felet ligger i FCC motorn... =/

Vet inte riktigt hur jag skall fortsätta felsökningen, funderar på att montera bort kolhusen och lägga upp bilder på kollektorn.
Så får någon mer kunnig än mig göra en bedömning.

Övrigt: Prestandamässigt är den ingen skillnad mellan FCC motorn och DTW motorn med min 130 cylinder. Lika rapp vid avtryck. Verkar konstigt.
Enda märkbara skillnaden är att DTW motorn är skrikig nått så in i helvete. Kanske blir bättre med lite användning.

Med vänlig hälsning,
Peter

Skriv svar