a&k tw helt död.

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
fyllemyran
Inlägg: 6
Blev medlem: fre aug 01, 2014 8:11 pm

a&k tw helt död.

Inlägg av fyllemyran »

Hej,

Är helt grön på TW och min bössa dog i helgen så tänkte be er om råd. Bössan i sig är en a&k tw gen2 (den som kommer med 130cylinder standard).
Den enda interna modifieringen som gjorts är att vi har lött på deans vilket inte bör vara en felkälla i det här fallet då bösssan har fungerat felfritt ett par spel sedan dess iaf.

Det som hände var att jag skulle skjuta på en snubbe och det hände ingenting, tänkte att batteriet förmodligen var slut men nu när jag kommit hem och testat med nytt batteri så kan jag bekräfta att så inte var fallet. Det händer verkligen ingenting när jag trycker på avtryckaren i alla lägen jag har provat.

Säkringen ser hel och fin ut med, har ni några idéer vad jag kan kolla på/efter för att ta reda på vad det är som dött? Jag har förstått att skaffa etiny el är en rekommendation men vill verkligen ha koll på att det inte är något annat som är problemet innan jag beställer delar...

Tacksam för all hjälp jag kan få!

fyllemyran
Inlägg: 6
Blev medlem: fre aug 01, 2014 8:11 pm

Re: a&k tw helt död.

Inlägg av fyllemyran »

Japp, har provat att trycka in den samt hålla in den men den är helt död oavsett.

Jackjaevel
Inlägg: 66
Blev medlem: sön jun 24, 2012 9:09 am

Re: a&k tw helt död.

Inlägg av Jackjaevel »

Inte a&k's

Kabelskon på motorn kan ha ramlat av, löd fast dem istället. Annars byt till e-tiny. Orginal är elen shit

fyllemyran
Inlägg: 6
Blev medlem: fre aug 01, 2014 8:11 pm

Re: a&k tw helt död.

Inlägg av fyllemyran »

Kollat på bössan med Filip (han som ni kanske känner som Majoren här på forumet). Vi har hittat en kabelsko som var kass till motorn, så vi har lött dit kablarna rakt på motorn. Verkar vara ett större motstånd än normalt i gearboxen så vi öppnade upp och det verkar som att den gearen som kallas sun gear eventuellt är sned då man kan se på GB hur det har blivit slitage i kanten med gearen.

Får hem etiny elen imorgon men är inte övertygad om att min bössa kommer fungera klockrent utan minst en ny "sun gear" frågan är bara vilken utväxling a&k har, vilken sun gear ska man köpa? Eller är det bara att köpa ett komplett gear set åt den? Verkar även som att man kommer behöva köpa/montera ny pinion gear om man gör det?

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: a&k tw helt död.

Inlägg av Majoren »

Hur är A&Ks motorer när det gäller torque? Jag tycker inte den borde ha några problem att dra runt även om "sun gear" är lite sned, det är inte direkt så att den hoppar kuggar eller så. Borde fyllemyran fixa en ny motor också?

Premiär för mig att ha isär en TW för övrigt :)
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Skriv svar