El-system

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
andreas_rosberg
Inlägg: 15
Blev medlem: tor nov 08, 2012 11:49 pm

El-system

Inlägg av andreas_rosberg »

Hej mitt elsystem har dött på min DTW och jag har reparerat det en gång själv genom att löda om mosfeten. Men när man gör det på DTW så verkar det inte hålla så jätte länge.
Det jag funderar över iallafall är vad ni kör för elsystem på era bössor och vad rekomenderar ni ? jag har tänkt att uppgradera hela elsystemet. Verkar som många kör e-tinys elsystem.
Men vad har ni för erfarenheter av det ? håller det länge? stor skillnad på livslängden på det elsystemet om man kör 2s eller 3s ? Och är det nån som har e-tiny i en dtw kanske? var det svårt att få det at funka eller passa det bra direkt i bössan ? Tänkte det är ju rätt svårt att få tag i e-tinys kompletta elsystem verkar som man får köpa från olika sidor. Nån som har några bra sidor som man kanske har missat när man letat efter elsystem. Jag vill iallafall ha ett elsystem som lever länge även om man får betala lite mer för det. Tacksam för svar :)

MVH Krigaren

fireminded1
Inlägg: 43
Blev medlem: tor jun 07, 2012 9:22 pm

Re: El-system

Inlägg av fireminded1 »

Du har komplett Etiny el för ca. 1100 kr med frakt hos powair6.com. Butik i Frankrike, så inom EU.

Jag har komplett Etiny nu i en a&k tw men haft det för lite tid för att säga något om hur bra det är.
-- LAB --
Like A Boss

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: El-system

Inlägg av Genocide »

Aldrig bränt ett e-tiny i någon bössa, varken mina egna eller kundägda.
Billigt och funkar bra.
Även ett av få system som bekräftat funkar med 7.4v lipo.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

andreas_rosberg
Inlägg: 15
Blev medlem: tor nov 08, 2012 11:49 pm

Re: El-system

Inlägg av andreas_rosberg »

okej tack för svaren. Får väl lägga e-tiny på beställning då ^^. Ne läst lite på senaste att det är folk som har haft lite strul men då är säkert elen rätt så gammal.
Men man får väl beställa och göra en utvärdering på det också. Men billigt och funkar bra låter ju inte helt fel så vi får testa på den.

Skriv svar