Dtw och E-tiny elstrul

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
andreas_rosberg
Inlägg: 15
Blev medlem: tor nov 08, 2012 11:49 pm

Dtw och E-tiny elstrul

Inlägg av andreas_rosberg »

Hej jag har nydligen fått hem mitt nya e-tiny set till min dtw bössa och installerat det. Men när jag installera det så satt mini switchen för långt fram så den var tryckt lite åt sidan så boltrelesen kunde inte komma åt switchen så jag fick trycka ner den manuellt i början för att testa så att bössan snurrade och gearboxen och allt rullade fint och den stannade som den skulle. Men eftersom den kom ner lite snett då den sitter längre ifrån ECU kortet än det gjorde på orginal ecun så sprack plasten lite på den lila miniswitchen så jag bytte hölje och tog från den gammla ecun så var formad likadant. Och nu när jag satt ner det igen så vill inte motorn rulla. När jag trycker ner miniswitchen så lyser det blå lampa precis som det gjorde när jag satt ner den och var helt nytt och motorn snurra när man tryckte på actryckaren. Men nu lyser bara den blå dioden och motorn vill inte snurra alls. Någon som har nån koll på vad det kan vara ? Är inte E-tinys el kompatibel med DTW orginal motorn ? Eller kan det vara triggerswitchen som inte vill funka ordentligt ? tänkte jag skulle fråga här lite snabbt då jag inte orkar meka nå mer med den idag. Skall ta och plocka ner den imorrn och testa motorn med direkt ström och se om avtryckaren kommer åt triggerswitchen ordentligt. Men tänkte om det är någon som haft något liknande problem. Tycker det är konstigt att det inte vill funka nu då det enda som hänt är att en litenplast bit gick paj och jag bytt ut den till en exakt likadan och mosfetet lyser likadant som det gjorde innan när det funka som det skulle.

Såg dock att kabeln ner till triggerswitchen vart lite skadad när jag ryckte ut den men ej skalad så man kan se ledare. Men får köra utesluts metoden imorrn när man orkar mer och sånafall fixa kabeln om det skulle vara så att den på något sätt har gått av men när man kollar på den så är det bara lite skyddsplast på den som lossnat och man kan som sagt inte ens se ledarna så känns inte som det skall vara det. Får helt enkelt ta och mäta den imorrn och se så att jag har kontakt genom kabeln.

Men tacksam för tips och era egna strul med liknade saker.

Mosquito
Inlägg: 15
Blev medlem: tor maj 17, 2012 11:14 am

Re: Dtw och E-tiny elstrul

Inlägg av Mosquito »

Har samma problem med en bössa så är övertygad att någon mer råkat ut för det.
Kan det vara switchen för sistaskottspärren?
Går det koppla bort den?
In omnia paratus

andreas_rosberg
Inlägg: 15
Blev medlem: tor nov 08, 2012 11:49 pm

Re: Dtw och E-tiny elstrul

Inlägg av andreas_rosberg »

Problemt just på min bössa där var att orginal trigger på dtw:n nådde inte till den nya switchen på elkretsen så att den tryckte inte in knappen helt. Så jag moddade bara min trigger så att den vart lite längre. Dvs shimmade triggern så att den kom åt knappen ordentligt så började allt funka smort igen. Den har funkat bra hittils.

LiquidSnake
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:25 pm

Re: Dtw och E-tiny elstrul

Inlägg av LiquidSnake »

Är det inte så att dtw är en klon på systemas ptw från 07?
Jag vill minnas att avtryckaren såg annorlunda ut på en 07a jämfört med en från 08 eller senare.

andreas_rosberg
Inlägg: 15
Blev medlem: tor nov 08, 2012 11:49 pm

Re: Dtw och E-tiny elstrul

Inlägg av andreas_rosberg »

Dtw är en klon på systemas ptw ja. Men vet ej vilken model den är kopia på. Så kan mycket väl stämma det som du säger.
Men förmodligen så ser avtryckaren lite annorlunda ut. Förmodligen lite kortarte där den skall trycka på switchen på kretskortet.
Så det bästa är väl att köpa en ny trigger när man köper e-tinys elsystem till dtw:s men man kan också förlänga sin egen trigger med
lite pill och fix om man orkar hålla på med sånt.

Wasp
Inlägg: 89
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:08 pm
Lag / förening: Whiskey Recon Team
Aktiv sedan: 2007
Ort: Skåne

Re: Dtw och E-tiny elstrul

Inlägg av Wasp »

Köpte du ptw eller ctw etiny el?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
...:::Whiskey Recon Team:::...
"IN VALOR THERE IS HOPE."

Skriv svar