Idéer till pmc

JvGold
Inlägg: 1
Blev medlem: tis jun 26, 2012 10:44 am

Idéer till pmc

Inlägg av JvGold »

Tjena! Någon som har lust att lägga upp bilder på sina pmc kitt?
Är lite sugen på att sätta ihop ett eget och vill ha lite inspration :)

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Idéer till pmc

Inlägg av Gwlyddyn »

Välkommen till den mest "avskydda" sidan av Airsoft. ;)

Här har du lite att glo på.
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... ontractors

BigFoot
Inlägg: 25
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:45 pm

Re: Idéer till pmc

Inlägg av BigFoot »

Här är lite av oss som var på HAM 2!! Har yttligare lite bilder... :D

https://dl.dropbox.com/u/91891947/2012- ... _32_03.jpg
W.T.F - The only easy day was yesterday!

spinko
Inlägg: 27
Blev medlem: tis jun 05, 2012 8:47 pm

Re: Idéer till pmc

Inlägg av spinko »

Har också en nybörjarfråga. varför är pmc hatat? och varför verkar tan vara standard färgen på kläder och västar? och varför skäms man lite för man tycker om det?
UPS Kanske, kanske inte

"om man hänger upp och ner kan man slappna av på ett annat sätt"

Rhino
Inlägg: 217
Blev medlem: fre maj 18, 2012 1:09 pm

Re: Idéer till pmc

Inlägg av Rhino »

För att det oftast används som argument för att se lite hur som helst ut samt inte har fantasi och vill "snåla".

Tan är det väll för att de flesta bilderna kommer från mellanöstern där det finns en massa sand. :P

Du behöver inte skämmas för att gilla PMC, grejen är bara att PMC inte riktigt passar in i vanliga spel, då deras primära uppgift oftast är säkerhet och icket stridande befattningar.

my two cents.

/Rhino

Edit:
OT: _GHOST_ och hans gäng kan sitt skit ska påpekas, ni lyfte HAM2. :D
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

spinko
Inlägg: 27
Blev medlem: tis jun 05, 2012 8:47 pm

Re: Idéer till pmc

Inlägg av spinko »

tack för svar, jag ska nog börja pmca lite på cqb spel, personligen tycker jag att pmc ligger närmre vad man borde ha med sig som "söndagsgear" eftersom en fält ryggsäck 80-90 kilo verkar lite overkill, (spare på ryggen pöjkar). Inget illa om dom som gör det, ser riktigt awsome ut när det dundrar/smyger fram en fullkittat vaddetnublir och skjuter ut en till nästa vecka. Men för mig som nybörjare passar pmc bättre. Ska också sluta snacka om sånt som inte hör hemma i tråden och se vad man kan tipsa om för prytlar och pinaler en pmcare bör ha med sig. (oakleys, bockskägg och skottsäkra kakibyxor standard :D )
UPS Kanske, kanske inte

"om man hänger upp och ner kan man slappna av på ett annat sätt"

BigFoot
Inlägg: 25
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:45 pm

Re: Idéer till pmc

Inlägg av BigFoot »

Lyfter på hatten Rhino o tackar för berömmen :D försökte så gott de gick på det spelet hehe :P

Oftast så uppfattas pmc som lite typ primadonnor men när det kommer till kritan så har dem hår mer än i ansiktet!! o är rättså bad ass!!!

Spinko: Du kan Pma mig om du har frågor ang PMC stuket osv så kan ja besvara dem så gott de går :D
W.T.F - The only easy day was yesterday!

Carnated
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:13 pm

Re: Idéer till pmc

Inlägg av Carnated »

Ordet Skämmas kommer endast in i bilden när folk inte lyckas med en realistisk utrustning efter en viss nation. Och då för att bort förklara sitt failande kallar dom det för PMC. Eller som förr i tiden "zpäääzal fårcezz" (special forces). Oftast är det brist på kunskap om vad det är för utrustning den särskilda nationen använder. Andra har bara inte ekonomin för det. Och det är fullt förståerligt! Men snälla... kalla det inte något det inte är, säger jag.

Och nu till något relevant! Älskar själv att köra stereotypiskt pmc'ish. Med reservationer för lite ändringar för mitt eget tycke då. :)
_NEW4146.jpg
_NEW4139 - Copy.jpg
538721_10151465994610176_732090175_23826048_704323499_n - Copy.jpg

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: Idéer till pmc

Inlägg av Butcher82 »

Man tackar Rhino, vi gjorde vårt bästa för att det skulle se bra ut :)

Ghost: skulle du kunna PM:a mig bilderna som du har från HaM hade varit kul att ha dem :)
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Rhino
Inlägg: 217
Blev medlem: fre maj 18, 2012 1:09 pm

Re: Idéer till pmc

Inlägg av Rhino »

Carnated: bra skrivet. :) när det rör sig om PMC på milsim/ airsoft lajv har jag oftast haft skräcken av att folk kommer och tror att dom är nån typ av uberdelta kelta snubber som går loss. Shyssta bilder också, gillar att det används jeans, då känns det mer "genuint" på något sätt.


När jag bygger PMC kit går jag inte mycket på "ref" utan mer vad jag tycker är bekvämt och ser bra ut.
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

Skriv svar