Fråga ang klädesväl / camo

peterpan
Inlägg: 190
Blev medlem: fre jun 01, 2012 11:23 pm

Re: Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av peterpan »

Ja jag tror jag missförstodd det jag läste om deras kläder men iaf skjälv brukar jag använda iaf på sommaren od byxor och svart t-shirt.

JollyRoger
Inlägg: 54
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:19 pm

Re: Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av JollyRoger »

För att fylla ut Pitbulls fråga. Då vi spelar i samma lag.

Så är tanken att alla i laget får välja fritt i enfärgad nederdel. Men vi kör samma färg på överdel.

Hur ses detta rent speltekniskt?`

Anl vi frågar är just speltekniskt för att inte vill bli förväxlade med andra styrkor.
Är det en fördel om laget har enhetligt i alla plagg eller räcker det tex bara med enhetlig överdel?
"Varje gång du har sagt vad du tycker, så har du haft fel"

Affärsredovisningar

peterpan
Inlägg: 190
Blev medlem: fre jun 01, 2012 11:23 pm

Re: Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av peterpan »

Hammerhead skrev:Är du PMC eller på vilket sätt spelar din sommarklädsel någon som helst roll?
Ja jag försöker efterlikna pmc. Jag brukar använda dom kläderna + en warrior plate carrier och ibland en mich 2000 eller keps.

Användarvisningsbild
Dooxy
Inlägg: 29
Blev medlem: sön nov 18, 2012 8:16 pm

Re: Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av Dooxy »

typ av gear som funkar.

Kängor:
http://www.salomon.com/se/product/quest-4d-gtx.html

Byxa
http://www.cryeprecision.com/P-APRCPF02 ... s%E2%84%A2

T-shirt's
Svart finns på Dressmann för inga pengar.

När det blir kalt som fan.
http://www.condoroutdoor.com/601_fleece_jacket.aspx

Så nu tog du dig ur 90-00 talet som många bilder tyvärr är ifrån och rakt in i 12! Nä men skämt å-sido vist, du kan skaffa proper också inge fel på denna gear men jag ville bara plantera ett en ide :)

Lycka till

Mvh
Dooxy

RescueTeam
Inlägg: 92
Blev medlem: lör jun 16, 2012 6:54 pm

Re: Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av RescueTeam »

PMC camo eller inte?
PMC brukar i normalfallet inte använda kläder/uniformer i camo, dels för a skilja ut sig från områdets kombatanter ( de olika militära enheterna) och dels för att man vill profilera sig som en säkerhetsenhet och inte som legoknektar (Sandline, Execurive Outcome mm) en del företag har en klädpolicy som gäller för deras anställda, men för det mesta så kan man har den klädseln som är bekvämast och lämpligast för miljön och eller uppdragets art. Ser man då till vad som ofta används är det tan/kahki, Svart eller OD, varför st är så är att mycket uniformsliknande plagg är just i de färgerna utan att vara en militär uniform, vad det gäller flaggor på kläderna så bestämms detta utav företagets policy, men ofta brukar man ha sitt landsflagga samt blodgrupp på västen, företagsloggan brukar även den vara på västen. Kläderna brukar hållas i regel helt civila ( omärkta)...
De PMC enheterna som använder camo kläder brukar i många fall vara inhyrda av militären och arbeta sida vid sida av just militären, ofta då som obeväpnade utbildare ( för att inte räknas in som kombatanter)....

Mycket utav kläderna brukar vara:
5.11 tactical
Blackhawk
Arcetryxx
Tasmanian Tiger
Under Armor gear (heat gear, Cold weather gear)
XGO
Warrior wear (Blackhawk line)




Hur det är inom airsoft världen när det gäller PMC spel/enheter vet jag inte, men om man skall spela med liknande eller gällande utrustning/klädsel borde det väl vara liknande.. Dock borde mer kunniga i den delen kunna svara på det.
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

Crapgame
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av Crapgame »

nå nu, godallmighty här på forumet (eller gamla?) som faktiskt jobbar som kontraktör nämnde för några år sedan att
Pinewood är ett väl använt klädes märke, sedan har ju SBS använt sig av Craghopper både tröjor och byxor i sina civila operationer
för flera år sedan. jag skulle kolla in deras klädstil i ToraBora eller kanske på olika länders personal-säkerhets styrkor i länder som
A-stan, Iraq etc…

gå in å kolla på militaryphotos…det är ett bra place

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av Twist »

Er plan med valfri underdel och samma uppe hade nog fungerat i verkligheten och det funkar nog på en del spel också men på andra kräver arrangören (eller omständigheterna) mera enhetlig klädsel, just för att ni ska kunna identifieras som lag. Om några av er kör OD nertill och de andra tan riskerar ni att bli delade om det är så man delar upp lag på just det spelet. Därför hade iaf jag valt liknande färg både uppe och nere, tex byxor i tan och svart överdel, men valfri gear och beväpning för att ge den där personliga looken man är ute efter när man spelar PMC. Man kan givetvis ha mer än ett par byxor, bara man kommer överens innan spel så att man inte kommer med olika.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar