Fråga ang klädesväl / camo

Pitbull
Inlägg: 75
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:04 pm

Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av Pitbull »

Tanken är att vi skall börja köra lite PMC i vårt lag och det är just för Milsim biten vi gör det.
Men för att göra rätt från början så tänkte jag ställa fråga om klädesval.

För tittar man på bilder överallt ifrån så verkar det bara vara enfärgat i både över som underdel.
Hittar någon bild där dem använder sig av "camo" i kläderna, men dem använder väl inte sig av "camo" just för att förväxlas med militär, eller har jag fel ?

Skulle gärna vilja ha hjälp med denna frågan

God jul på er alla

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av Gwlyddyn »

Precis som Hammarskallen skriver är det enfärgat som gäller.

Byxor i "tan" och en svart pikétröja kommer man långt med i liknelsen av en PMC. Tar du sedan någon form av vindjacka på det är du hemma.

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av Butcher82 »

Själv tänker jag på vilken miljö jag spelar i när jag bestämmer mig för färgen, är det i sand miljö dvs Irak, Afghanistan så kör jag på tan byxor och svart överdel, är det i skogsmiljö spelet utspelar sig så brukar jag köra med gröna byxor allt för att man ska passa in i rollen så bra som möjligt.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av p33krN »

Om ni ska göra en PMC-gear för milsim så se till att basera den på befintliga PMC:ers utrustning. Kolla mycket på inspirationsbilder osv...

För det är väldigt enkelt att säga att man kör "PMC" för att man vill kunna köra med vafasen som helst utan att det blir "fel".

En annan tanke är att ni kanske vill basera gear på CIA Special Activites eller liknande. Typ så här:
Bild
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

peterpan
Inlägg: 190
Blev medlem: fre jun 01, 2012 11:23 pm

Re: Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av peterpan »

Lite off topic men har jag helt fel eller får inte pmc ha det dom vill förutom militärt färgade uniformer och flaggor som inte kommer från sitt hemland?

peterpan
Inlägg: 190
Blev medlem: fre jun 01, 2012 11:23 pm

Re: Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av peterpan »

Oj jag utformade det där lite konstigt jag skriver om:
Vad jag vet så får pmc s ha det dom vill förutom att dom inte får ha militärt kamoflerade uniformer och då menar jag han skulle kunna använda woodland eller od men däremot inte m90 som exempel.
Det visste ni nog redan men om inte så vet ni.
Mvh

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av Gwlyddyn »

Hur tänkte du när du inte klassar in Woodland under kamouflage?

peterpan
Inlägg: 190
Blev medlem: fre jun 01, 2012 11:23 pm

Re: Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av peterpan »

Jag vet inte helt jag läste det någonstans att dom fick använda det med jag kommer inte ihåg hur dom klassade in alla kamofluage färger men det var på nåt sett.

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av Nitisk »

Varför inte ta en titt på de som faktiskt är PMC's och ta efter någon av dem? Är ju inte så svårt att få fram bilder t.ex. här:
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... ors/page30

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Fråga ang klädesväl / camo

Inlägg av Bloodneed »

ett tips är att googla vad företagen själv har listat, läste för en tid sedan på ett företags hemsida där man skrev ut vilken utrustning man skulle ha med själv.. så som kläder och i vilka färger de skulle vara ..helt säker på att det ligger ute fortfarande ..men googla får ni göra själva.
CTR EP3 Championship White, nuff said

Skriv svar