varför PMC??

kungaron
Inlägg: 161
Blev medlem: sön jun 03, 2012 8:43 pm

Re: varför PMC??

Inlägg av kungaron »

tethir: Laget jag spelar med kör som PMC, jag tycker vi hittat en schysst kittlista just nu. Laget är väldigt färskt, och mycket hinner säkert ändras, tex byte av utrusning och färger, innan man hittat en look man tycker är PMC. Vi kanske t.om byter inriktning och blir Rangers eller vad vet jag =)

Det vi kör med är OD byxor, svarta tröjor, OD chestrigg och Svart mössa/keps. Jag är hyfsat ny strax över 1 år inom airsoft och jag känner iaf inte att budgeten fick mig att välja PMC utan mest för jag gillar hela mercenary stilen Jag började med en uppbyggnad av nån U.S army enhet som använde sig av multicam, hade inte riktigt bestämt mig men sen så efter några spel på Skeppis lärde jag känna vår nuvarande teamleader och eftersom jag även digga PMC så fråga jag om jag kunde gå med och de var lugnt och hängde in min multicam i garderoben i väntan på ev fortsatt uppbyggnad. Men man lär sig allt eftersom, man läser här, man pratar med andra som kör PMC , kollar bilder osv. Så rätt look för dig kommer du hitta. Samtidigt får man räkna med att det alltid finns det som kommer motsätta sig de ena och det andra hur saker ska vara och se ut. Behöver ju inte bara vara kring PMC..

Kanske är för extrem nu, men om man ska göra en riktig impression så ska man väl endast köra med riktigt grejer som armen/PMC-enhet eller whatever använder sig av och inte några kinakopior?

19 januari 2013, 19:49:

Vill tillägga att jag tycker inte alls PMC är en impression för fattiga som nån sa till mig på ett spel. Jävligt korkad kommentar för övrigt! PMC är dyrt om man går in för det och köper RS precis som alla som lirar Rangers, spetsnaz etc. För vissa verkar värdet (i kr) på vapnet och utrustningen ha betydelse och det känns korkat.
Airsoft är en hobby, det går ut på att ha kul och det är endast fantasin som spelar roll. Man kan lätt göra en riktigt fet impression som PMC. Sen kan man göra dåliga, att spela i mjukis brallor, flanellskjorta och väst och kallas sig PMC är i mina ögon en dålig.

Figge
Inlägg: 7
Blev medlem: sön maj 20, 2012 2:46 pm

Re: varför PMC??

Inlägg av Figge »

@Genocide Som det ser ut i dagsläget kör vi OD på byxor och svart tröja/jacka.

appslapp
Inlägg: 72
Blev medlem: lör maj 19, 2012 7:59 pm

Re: varför PMC??

Inlägg av appslapp »

PMC är lite 2009;)

finns i massor av varianter:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
o yes det är en PMC
Bild
Bild
Superdelta lösgodis soldater som bonus;)
Bild
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"

Whopper
Inlägg: 217
Blev medlem: fre nov 09, 2012 12:23 am

Re: varför PMC??

Inlägg av Whopper »

Jag såg den där blackwater dokumentären. PMC är hårda snubbar :) sen vad jag sett så ser dom ju ofta ut som boffertomtar på riktigt. Verkar inte vara jätte svårt att få ihop en gearlista.

edit vill bara tillägga att jag absolut inte menade något illa om PMC. Jag skulle dock inte se skillnad på en som inte är klädd propert och en som var det.

Chaindance
Inlägg: 72
Blev medlem: tor maj 24, 2012 6:14 am

Re: varför PMC??

Inlägg av Chaindance »

Håller på med ett PMC lag själv och vi är ett gäng så det inte ens lätt i dom egna leden att komma fram till nått.

Men man kan ju tycka att man ska ha en viss dresscode iaf som en del lag nämnt att dom har tidigare. Men den kanske är läge för Arr. att ställa lite högre krav för att få in folk på rätt linje.

Vi har i dagsläget ingen direkt dresscode mer än en keps med logga men en bra grundtanke skulle ju kunna vara.

- Dresscode i någon form kanske.
- Tydlig logga för PMC företaget/laget,
- Huvudbonad och väst i samma färg.
- Övrig klädsel helst ej camo men om så behövs bara halva kroppen förslagsvis brallorna.
- Vapen och övrig gear kan ju variera beroende på hur hardcore man vill va men det kan ju tänkas att företaget köper in och tillhandahåller en standardmodell som man kan modda fritt själv sen.

Finns ju garanterat mer men det är lite sånt jag själv funderat på iaf.

RagDoll
Inlägg: 17
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:06 pm

Re: varför PMC??

Inlägg av RagDoll »

Varför skall keps och väst vara i samma färg? Finns det någon vettig tanke med det? Då skall jag alltså ha en keps i varje färg som jag har väst/utrustning som jag använder? Jag ser inte någonting vettigt med det förslaget, kan du utveckla?
Ses i siktet!

RagDoll - Route Tango
ragdoll@routetango.st

kreator
Inlägg: 538
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:16 pm

Re: varför PMC??

Inlägg av kreator »

Valfri enhetlig patch - go apeshit i klädinsamlingen och på med en mångvåltad väst, voila! Du är nu ett stycke PMC.

Älskar valmöjligheterna som detta "begrepp" innefattar.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Tjabo
Inlägg: 51
Blev medlem: tor jan 24, 2013 11:06 pm

Re: varför PMC??

Inlägg av Tjabo »

Själva grejjen med PMC inriktningen är ju att man får göra lite vad man vill gearmässigt, vilket i slutändan tillochmed blir dyrare i många fall eftersom man inte har nån förebild som sätter en ''nu-behöver-du-f#n-inte-mer'' gräns.

Sen måste man ju dra skillnad mellan PMC loadout och att bara dra på västen över vardagshoodien och jeansen...

Känns som om nån borde dra igång en Impression tråd för PMC, kan nog bli lite mer enhetligt som stil då, givet nåt år för inverkan.
Filthy Casuals
Vet minst och frågar mest!

"Only when a mosquito has landed on his testicles will man truly understand that every situation can be solved without violence"

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: varför PMC??

Inlägg av Twist »

:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: varför PMC??

Inlägg av Nitisk »

Tror Tjabo menade en tråd där vi airsoftare visar våra pmc kit, inte bara inspirationsbilder från RS.

Skriv svar