Sjukvårdsrekvisita

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Schh

Sjukvårdsrekvisita

Inlägg av Schh »

Hej!

Är på jakt efter lite sjukvårdsutrustning för främst milsim, kört fast på bår och dropp främst finns det nån bra sida man kan få tag på sådant snabbt och enkelt?

Nuckel82

Re: Sjukvårdsrekvisita

Inlägg av Nuckel82 »

Prova på apoteket, alternativt någon sjukhus grossist. Dock osäker på om sådana saker får inhandlas av privat person alt utan recept....
Somewhat Intellectually Challenged Killers

Schh

Inlägg av Schh »

Ja det är en tanke som slagit mig men tänkte om det finns rent repro också t.ex. som CAT osv som finns i övningsmodeller..

Nuckel82

Inlägg av Nuckel82 »

Fann mycket träningsutrustning och dyligt på denna sida http://boundtree.co.uk/ men smakar det så kostar det :?
Somewhat Intellectually Challenged Killers

Genocide

Inlägg av Genocide »

item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?sbk=1&nav=SEARCH&itemId=161072376758

Ebaaaaaay;)
Tomma påsar du kan fylla med.vad du vill. Bara skriv ut en egen lapp om du vill ha tex kolsaltlösning eller whatever.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Schh

Inlägg av Schh »

Najs! Tack så mycket!

MikeKilo

Inlägg av MikeKilo »

Jag förutsätter att du har koll på allt annat smålull, om du vill ha hjälp med det så skriv här eller släng mig ett PM, jag har befunnit mig i precis samma sits.
Angående bår beror det hela lite på vilken inriktning du spelar med men det finns både enkla och lite mer komplicerade alternativ.

Alternativ Enkelt: Skaffa dig en sådan här: http://www.blackhawk.com/product/Fast-A ... 3,1370.htm
Finns att köpa för några hundralappar, tar relativt lite plats och är rätt händig. Inget man vill transportera en patient i 15 mil i men någon kilometer funkar, speciellt om man roterar lite. Ifall det ska vara åt impression-hållet så är den dessutom helt ok, åtminstone för amerikanska styrkor.

Alternativ Lite mer komplicerat: Att du prokurerar antingen en Skedco Litter (google is your friend, finns på ebay för några få tusenlappar) eller en Talon 90 stretcher(återigen är google mkt trevligt) fås också för någon enstaka tusenlapp. Båda två är väldigt smidiga att använda, även om talon-båren är något av ett as att bära fram tills att man faktiskt är vid patienten.
Medic ST36.

Medarrangör till Heats and Minds-spelen.

Schh

Inlägg av Schh »

Ja det mesta små lull har jag koll på, problemet är mest vart jag får tag på det hela och till bra priser.. Blackhawk båren har jag kollat på tidigare och den verkar faktiskt ok

MikeKilo

Inlägg av MikeKilo »

Om du vet om dess begränsningar är den absolut ok, framförallt är det ungefär 200 ggr trevligare än att buddy-carry:a en lagkamrat x antal kilometer; Då är den rentav riktigt trevlig att ha.
Medic ST36.

Medarrangör till Heats and Minds-spelen.

Schh

Inlägg av Schh »

Ja den där passar in perfekt! Nu är det bara att jaga fatt på dropp!

Skriv svar