Kretsen är överhettas och förmodligen pga av att något gått tungt eller kortslutit temporärt. Kolla även kontakterna på sladden till motorn. Jag kan nästan garantera att du ser på plasten runt dem att det gått varmt där med? En källa till kortslutning kan vara att motorblecken gått av (eller håller på att ge sig) och att pluskabeln då kortsluter mot motorn eller att jorden glappar. Snabbaste fixen på det, eller för att förebygga problemet, är att inte löda motorkablarna på de små veka blecken utan att man löder dem ovanpå kolhållarna. Då slipper man problem med att kontaktblecken går av med möjlig kortslutning som följd. Se bara till att lödningarna går fritt från motorplattan och att ta bort kolhållarna innan lödning så att värmen inte går ut och smälter plastskruvarna eller lödningen på kolen.
Just på DTW så verkar det bli det så här. Det behöver inte vara pga av att lådan eller motorn går tungt utan det kan vara dålig kvalité på kretsar som ställer till det också. Byte till E-tiny är ett bra tips eller så stoppar du i en ny bakre krets och hoppas på att den håller bättre kvalité. Givetvis kollar du även låda, lödningar, motor, kol m.m. så allt ser bra ut och löper lätt.
Ett tips med E-tiny på en DTW är att det kan vara problem med att få plats med främre kretsen då magcatchbrytaren sitter lite för långt ut från kretskortet så man kan få löda om den så att den kommer 1-2mm närmre kretskortet och då passar bättre i sin slot i bössan.