Fixade lite nytt internt på min PTW. Köpte bl.a. ett nytt Systema-hophus och bytte ut o-ringarna i mina tre cylindrar. Efter det matade vapnet okej ett par magasin och sedan blev det katastrof. Ingen matning och till slut brände den en säkring. Efter att ha felsökt genom att testa alla tre cylindrar och byte av upper så kom jag fram till att det är för tight mellan nozzeln och hophuset. Det verkar som att nozzeln inte orkar dras bakåt tillräckligt för att mata in en ny kula alt. att den klyver kulan med stopp i pipan som följd. Bytte tillbaka till ett äldre hophus/pipa och då har det fungerat utan problem under en hel dags spel.
Någon som har upplevt samma problem. Vad tycker ni är ett optimalt sätt att lösa det hela på, att fila på insidan av hophuset så att det inte blir lika tight? Kommer tätningen bli lidande så att det läcker ut luft bakåt då?
Tight mellan nozzle och hophus
Re: Tight mellan nozzle och hophus
Haft samma problem med PTW delar. Löste det med att slipa upp insidan försiktigt med smärjelduk/våtslippapper.
Tog och lindade slippapper runt en borr och körde med en skruvdragare
Tog och lindade slippapper runt en borr och körde med en skruvdragare
Lite finare, lite bättre
Varför bytte du hus från första början?
Har du gamla nozzlar på cylindrarna kanske?
Har du gamla nozzlar på cylindrarna kanske?
På mitt förra hus hade klacken på ovansidan lossnat bl.a.
Tack Welle ska testa din metod.
Mina nozzlar är gamla eftersom de är inköpa ~2007/2008, men frågan är om Systema ändrat storlek på dem sedan dess.
Tack Welle ska testa din metod.
Mina nozzlar är gamla eftersom de är inköpa ~2007/2008, men frågan är om Systema ändrat storlek på dem sedan dess.
Z30 - http://www.oda903.se
Det är ju ganska tight fit på alla grejer. Räcker ju att nått skär/borr vatt slöare och sedan beläggning på det, its the small things=)
Testa slipa lite på insidan som welle sa.
Testa slipa lite på insidan som welle sa.
Då till min andra fråga. Kommer det börja läcka luft bakåt ifall jag slipar för mycket?
Z30 - http://www.oda903.se
Bör ju inte göra det då den sluter tätt mot gummit i hophuset.