Hejsan jag fick hem min 6.01 precpipa för någon dag sedan och nu var det dags att byta till den och nytt gummi (guarders 150/160) detta är då en m4ish i grunden.
Men första kulan som jag skjuter gör så att gummit viker sig (testat 2 ggr) så att det inte kommer ut en enda kula så det jag undrar är vad det beror på och hur jag kan göra för att få det att funka
Gummi problem med semi sniper
Re: Gummi problem med semi sniper
Viker sig? Hur menar du nu egentligen?
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Ett för mjukt gummi kanske? Du säger att det är en semisniper, vad för kulvikt använder du? Ifall kulan färdas för snabbt igenom gummit så kan du vränga det i processen.
-
änden på gummit (utåt mot pipan) viker sig inåt typ som att de drar sig ihopa.
Jag har testat både 0.28 och 0.43 och det hände samma sak
Jag har testat både 0.28 och 0.43 och det hände samma sak
kolla så inte gearbox sitter snett. (eller hophus) då kan nozzlen peta in gummit och sabba det.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------
-
Fixat nu.. vi kletade lite hårdare fett på gummit men om de var det som fixade det eller att gearboxen satt snett det vet jag inte men tack för hjälpen allihopa.
OT: var och sköt in den precis och den träffar nu en halv figur med hyfsad träffbild på 80m så jag e nöjd
OT: var och sköt in den precis och den träffar nu en halv figur med hyfsad träffbild på 80m så jag e nöjd