PTW/CTW Kompatibelt?

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Re: PTW/CTW Kompatibelt?

Inlägg av Twist »

Man får tycka vad man vill men man måste hålla sig till fakta. CTW mx3 är en klon på den senaste modellen av PTW, dvs 2012.

Vissa saker är avgjort sämre på CTW. Nozzeln är till exempel usel. Att kalla dem för skräp generellt, som många gör, är dock ungefär lika rättvist och nyanserat som att förkasta Cyma p.g.a cm028 och tidigare, utan att kolla på vad de gör idag.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

fester

Inlägg av fester »

@Twist: Nya Mx3:ans Nozzle är väl i stainles steel? Har ni på GT hunnit utvärdera den mot Mx2?

Edit: Raderade dubbelinlägget som blev. Skrev på Mobil och fick felmedd.när jag skulle posta!
Senast redigerad av 1 fester, redigerad totalt 0 gånger.
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

Genocide

Inlägg av Genocide »

Har pratat med leverantören och efter hårda tester skall nya mx-3 nozzeln hålla måttet.
Jag får hem våra första mx-3or inom kort.

Skall hårdtesta dem personligen. Skulle det visa sig att den inte håller måttet då, så kommer vi ersätta den med STTS nozzle som standard.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

saft

Inlägg av saft »

Jag är väl medveten om att alla Celcius produkter inte är kloner på ptw gen3. Jag försökte måla upp en bild avv arför det är en klon i mina ögon, och det jag skrev är begynnelsen till min frågeställning och inte ett bestämt faktum. Läser du det jag skrev igen kanske du förstår vad jag menar, även om jag förstår att det går att tolka som du gjorde.

Nu är det för mig betydelselöst vad Celcius gör och inte gör, men när vi är inne på det här med fakta. Du skriver här, och på er hemsida, att det är en klon på en 2012'a. Du skulle inte vilja backa upp det (för mig felaktiga) påståendet med just fakta? De centrala detaljer som skiljer mellan 2008 och 2012 finns mig veterligen inte på en vanlig MX-3 (oavsett om något är nytt eller inte jämfört med tidigare ctw-versioner), och finns det något officiellt från Celcius som kan bekräfta de mindre, svårare att se såhär utan att hålla den i handen, sakerna?
Brimstone 14
was known as sniper_elof

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Jag lägger över den frågan till Geno. Jag har utgått ifrån information från STTS som levererar CTW till oss. Stämmer det inte, eller om jag har feltolkat den, ber jag ödmjukast om ursäkt och kommer givetvis att ändra texten på hemsidan. Vi har ingen som helt avsikt att förleda någon. Tvärtom.

Det är hur som helst en klon, självklart. Frågan är om det är en användbar term eller om TW inte egentligen är bättre. Det är iofs bara semantik och gör ingen direkt skillnad men frågan kom upp och så är det med det.

Blixten9

Inlägg av Blixten9 »

Det var lite det jag menade också det här med termer. AEG är ju en plattform och PTW/CTW en annan. Majoriteten som använder AEG använder ju inte ordet klon för att nån kör Cyma istället för Tokyo Marui eller Classic Army(som jag tror var bland dom första att kopiera TM?)utan pratar mer i termer som påkostat/kvalitetsmärke eller sämre kvalite om ni förstår vad jag menar. Alla kör AEG plattformen.
Celcius som då är en klon av Systema kör ju den "nya" plattformen TW som den nu börjar kallas. Det jag då menade var ju att kan man inte säga att jag har ett sk Training Weapon istället för klon men kanske då en billigare/sämre version? Sedan är det ju upp till var och en att besluta om man ska köpa den dyrare varianten eller den som är lite billigare men då kanske få uppgradera vissa saker för att det ska gå optimalt.

Genocide

Inlägg av Genocide »

Vi har hittills fått info att det är en klon/kopia på 2012ans ptw.

Jag har skickat mail till våran leverantör för mer info/fakta=)

Gällande klon vs icke klon. TM är ju urmodern till den AEG lösning vi känner till idag. Men om man fortfarande ska kalla det för kloner, ja det bör man ju. Cyma, JG d-boys etc etc har ju inte kommit med något nytt direkt. Man kan ta valfri del från ena märket och stoppa in i andra märket. Det är inte alltid det funkar optimalt då alla har nån liten tolerans fel hit eller dit. Men det är i princip samma.

Samma sak gäller ju för PTW vs CTW. Man kan ta en valfri del från CTW och lägga över i PTW. Små små toleranser diffar, men i grund och botten samma sak. Stor anledning till varför CTW är billigare är ju att CTW inte behövt lägga massa massa stålar på utveckling och testkörningar.

Det är som på apoteket, Alvedon och Panodil är dyrt jämfört med Pamol som är en kopia. Samma sak i grund o botten.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

fester

Inlägg av fester »

Jag väntar spänt på recentionen från er på GT ang Mx3an :)

Jag är i själv sugen på att börja med "TW" plattformen då jag vill utveckla mig inom denna underbara hobby. Så för mig är ju CTW en bra början och inkörsport till TW-Träsket ;) För jag kan nog garantera att jag inte slutar efter en ctw utan kommer hungra efter mer :ugeek:
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

För att det inte ska missas citerar jag mig själv från en annan tråd:
Jag kan förresten dementera att CTW mx3 skulle vara en kopia på PTW 2012. Vi blev lurade av en luddig formulering. Utvecklingen har gått isär och Celsius har gått sin egen väg på vissa punkter, lite som när kinatillverkarna och TM började utvecklas på olika håll efter några års rena kloner.
Dementi införd på vår hemsida också.

I tråden (http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =85&t=5218) finns det även en del om just kompatibilitet mellan PTW och CTW.

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Är det bara jag som tycker att detta känns som 2 separata ämnen? :P
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Skriv svar