Original SWAT kängor något att ha?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Användarvisningsbild
Dooxy

Original SWAT kängor något att ha?

Inlägg av Dooxy »

Hej

Jag har under många år använt mina franska kängor då vi har kört som Främlingslegionärer.
Dessa är mer eller mindre rakt av läder och gummi. Men nu börjar dom ge upp.

Jag spelar ju egentligen inte som något speciellt idag och har inga stora krav mer en att det ska inte kosta över 1000kr och dom ska va bekväma, slitstarka och tåla lite vatten.

Nu är det fan lite panik och eftersom snön snart är runt hörnet så kan jag inte direkt spela med tofflor.
Så jag sitter och kollar lite på Original SWAT serien någon som vet att dessa är något att ha?

För mig kan kängorna till och med se ut som vandrings kängor jag kör lite som PMC/ helt vanlig airsoftar som kastarplast utan någon inriktning.
Så alla råd är välkomnas.

Mvh
Dooxy

viqs

Re: Original SWAT kängor något att ha?

Inlägg av viqs »

Köp några trekking- eller hikingkängor från typ merrell eller salomon istället. Samma pengar, men bättre avkastning per investerad krona.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Användarvisningsbild
Dooxy

Inlägg av Dooxy »

tack där sa du något det har inte ens slagit mig, kör du själv med någon av dessa märken?

Mixe

Inlägg av Mixe »

Asolo är ett bra märke till bra pris. Bara bra omdömen av användare och recensenter.

Whopper

Inlägg av Whopper »

Jag köpte SWAT kängorna på garderoben, ej kommit ännu så kan inte yttra mig om dom. Ska ta och skriva lite när dom kommer.

Hymer

Inlägg av Hymer »

Vad jag har läst på nätet så verkar Swat kängorna vara okej

Schh

Inlägg av Schh »

Har haft två par.. Motsvarar Magnum i kvalitet, riktigt sköna men inte så mycket att hänga i granen när det är blött/kallt och krävande terräng, köpte mitt andra par för att ha som mellanting mellan känga/springsko vilket dem klarar OK, gör dock som övriga och rekomenderar Salomon/merrel/Lowa istället.. Lowa kostar mer än Swat men dom går inte att jämföra!

Användarvisningsbild
Dooxy

Inlägg av Dooxy »

tack för alla svar till att börja med.

Jag ska va helt ärlig jag va inne och kolla på Salomon/merrel/Lowa, jag tyckte allt va svin dyrt. Jag vet att bra kängor kostar men va fan 1500+ måste ju finnas bättre alternative.
Kanske köper ett på lite större Nato kängor och kör med dubbla strunport eller något sånt.

Ang SWAT kängor så känner jag lite som Schh; dom blir fort blöta och suger säkert upp en hel del vatten.

ja ja får läga några timmar mer på google :)

Schh

Inlägg av Schh »

Skillanden är att Swat kostar ca 800kr, håller 1-2 år, mina lowa kostade 2400sek och har inte märkt en början på slitage efter 3år med hård användning året om samt att jag aldrig heller blivit blöt om fötterna i dom, enklast är om du helt enkelt listar när och hur du använder dom samt hur ofta, ska dom bara klara söndagsspel i fint väder så kommer du undan med vad som helst egentligen men 48h milsim med kängor som ramlar isär är INTE kul..

Användarvisningsbild
Dooxy

Inlägg av Dooxy »

Jo du har helt rätt absolut men nu va det ett akut köp bara för att jag måste ha något för spel redan nästa helg..... dyr hobby det här :)
Nä men jag kanske köper ett par franska rangers igen det är ju precis som allt annat skit där ute m90, Nato and so on... extra struport och bra inlägg så håller dom med lite fett på det.

Tack i all fall, huvudsaken är att lite folk öppnade ögonen på mig! med lite märken jag aldrig hade hittat själv.

Skriv svar