Behöver tips angående att köpa Airsoft utrustning.
Re: Behöver tips angående att köpa Airsoft utrustning.
Behöver nog ha in fler åsikter om import av gasvapen från polen, jag tror inte det ska vara några problem. Hur som helst så har du hela helgen på dig att fundera på beställningen för paketet kommer inte gå iväg förrän på måndag ändå.
low/midcaps är för övrigt knäpptysta och betydligt roligare att spela med än high-caps även om det är "bekvämt".
low/midcaps är för övrigt knäpptysta och betydligt roligare att spela med än high-caps även om det är "bekvämt".
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Här föreligger ett väldigt vanligt missförstånd, nämligen att tullen inte kontrollerar försändelser inom EU. Det gör de absolut. Skillnaden jämfört med försändelser som kommer från ett icke EU-land är att det inte tillkommer någon tullavgift eller moms inom EU.
Alltså kan du inte vara säker på att få in ett gasvapen även om du beställer inom EU.
Alltså kan du inte vara säker på att få in ett gasvapen även om du beställer inom EU.

Tack för ett rakt och tydligt svar! Då är bara frågan om man kan ta in magasin samt gas till en gas driven pistol och kommer http://www.taiwangun.com/magazines/gas- ... 9-kjw.html att passa i min http://www.combatzone.se/airsoftpistolg ... =245_96_72 ?
- Twist
- Sysop
Jag kan inte avgöra tillverkare på pistolen från CZ. Är det en KJW så passar magasinen självklart. Det är möjligt att KJW-magasin passar även om pistolen är en TM. KJW klonar TM men inte till 100% alla gånger. När det gäller P226 passar KJW-magasin i TM-pistolen men inte tvärtom. TM:s magasin är lite bredare.
Magasin bör inte vara några problem att ta in. Magasinen räknas som gasbehållare och varken gasbehållare eller vapenmagasin är tillståndspliktiga. När det gäller gasen kan det vara lite problem med frakten eftersom trycksatt gas räknas som farligt gods.
Magasin bör inte vara några problem att ta in. Magasinen räknas som gasbehållare och varken gasbehållare eller vapenmagasin är tillståndspliktiga. När det gäller gasen kan det vara lite problem med frakten eftersom trycksatt gas räknas som farligt gods.

Får la testa och kolla om maggen passar. 
Men det är väll inte jag som behöver fixa med det ellet vad kan bli problematiskt om det klassas som farligt gods?
Sen var det till camo igen och m90 matchar ju inte direkt någon av dem färgerna dem har på sidan men jag tycker nästan att Olive stämmer ganska bra överens eftersom den just är neutral, vad tycker ni?

Men det är väll inte jag som behöver fixa med det ellet vad kan bli problematiskt om det klassas som farligt gods?
Sen var det till camo igen och m90 matchar ju inte direkt någon av dem färgerna dem har på sidan men jag tycker nästan att Olive stämmer ganska bra överens eftersom den just är neutral, vad tycker ni?
Tack för klargörandet angående tullen Twist.
Beställer du inte pistolen så strunta helt enkelt i gasen också. En burk med gas är inte så fasligt dyr inom Sverige ändå. Magasinen kan du ju förstås behålla men kanske riskabelt att beställa 3st innan du verifierat om de passar
Det som kan hända är helt enkelt att tullen vägrar släppa in paketet, jag vet att folk har fått sina paket tillbakaskickade till avsändaren. Är inte 100 på om hela paketen blivit tillbakaskickade eller bara det "farliga" godset men här får komma en gissning att tullen inte gräver om paket utan skickar tillbaka alltihop.
Min poäng är. Dumt att riskera i onödan. Ett annat tips är att regga dig på Köp/Sälj här på forumet. Det finns gott om GBBs till salu.
Beställer du inte pistolen så strunta helt enkelt i gasen också. En burk med gas är inte så fasligt dyr inom Sverige ändå. Magasinen kan du ju förstås behålla men kanske riskabelt att beställa 3st innan du verifierat om de passar

Det som kan hända är helt enkelt att tullen vägrar släppa in paketet, jag vet att folk har fått sina paket tillbakaskickade till avsändaren. Är inte 100 på om hela paketen blivit tillbakaskickade eller bara det "farliga" godset men här får komma en gissning att tullen inte gräver om paket utan skickar tillbaka alltihop.
Min poäng är. Dumt att riskera i onödan. Ett annat tips är att regga dig på Köp/Sälj här på forumet. Det finns gott om GBBs till salu.
Behöver tips angående att köpa Airsoft utrustning.
Olive, kallas ofta OD, olive drab, funkar bra i svensk miljö. Det är dock en enormt bred färg, så om du vill ha precis samma nyans får du köpa alla plagg från samma tillverkare.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.
- Twist
- Sysop
Det är inte tullen som bryr sig om farligt gods utan fraktbolaget. Det som kan hända är att frakten blir dyrare, långsammare eller både och.

Dyrare till vilken grad? Snackar vi flera tusen eller kanske bara 100kr?
Cyma är bra för pengarna, absolut.
Dock ogillas AKS74U av ryska soldater då den har dålig träffbild och låter mycket. Den kallas vanligtvis för "bitch".
Får jag föreslå en AK74, AKS74 eller AK74M? Särskilt den sista kan användas till de flesta ryska moderna vapenslag.
Vad gäller camo ska du nog inte använda bara olive drab om du tänkte spela ryss! Möjligtvis khaki mabuta om det är vdv i afghanistan under 80-talet... Kika på Frontowiec.com! Flora Bdu eller Digital Flora bdu är vad en vanlig skytteslusk i Ryska Federationens Armé använder. Den tidigare håller i dagsläget på att fasas ut för digifloran.
Välkommen med dina spörsmål till Utrustning->Ryssland
Moderlandet väntar på dig!
Dock ogillas AKS74U av ryska soldater då den har dålig träffbild och låter mycket. Den kallas vanligtvis för "bitch".
Får jag föreslå en AK74, AKS74 eller AK74M? Särskilt den sista kan användas till de flesta ryska moderna vapenslag.
Vad gäller camo ska du nog inte använda bara olive drab om du tänkte spela ryss! Möjligtvis khaki mabuta om det är vdv i afghanistan under 80-talet... Kika på Frontowiec.com! Flora Bdu eller Digital Flora bdu är vad en vanlig skytteslusk i Ryska Federationens Armé använder. Den tidigare håller i dagsläget på att fasas ut för digifloran.
Välkommen med dina spörsmål till Utrustning->Ryssland

И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
За край наш родной мы все пойдем в священный бой