Sida 14 av 29
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: tis apr 23, 2013 1:35 pm
av Senil
Kungaron: Man kan gör så. Men dels kör jag 7.4 lipo och dels vill jag ha två elektriskt separerade kretsar.
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: sön apr 28, 2013 6:37 pm
av FonziE
Var ute o premiärspelade med den nya bössan. Dock så är varbygeln lös, hur spänner jag den?
edit: Skruvade av greppet och såg att det inte går att "spänna" varbygeln. Dock så blev den lite mindre lös när jag skruva på handgreppet igen.
Letar frenetiskt efter ett lipo 7,4v, vilken storlek är maximal att sätta nedanför pipan?
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: lör maj 11, 2013 2:55 am
av Skepparn
Varför optiskt? Använd motorspänningen som signal, inte som driv, för en separat, mosfetswitchad krets på valfri spänningskälla för boxmagget.
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: lör maj 11, 2013 6:58 pm
av Kocken149
Om du läser igenom tråden , så rekommenderas detta
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Pack_.html .Har det själv och det passar perfekt under pipan måste löda på deans dock.
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: lör maj 11, 2013 11:47 pm
av Senil
Skepparn: som jag skrev till Kungaron ett par inlägg ovanför ditt: "Vill ha två elektriskt separerade kretsar".
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: sön maj 12, 2013 9:14 am
av Kimale
Jag har inte hittat någon sida som säljer m249 med fasta stocken och kort pipa (kanske inte finns?)
Så jag undrar om det går att byta på m249 para modellen
http://www.taiwangun.com/machinerifles- ... p-j_1.html
Och sätta på en stock som sitter på Saw
http://www.taiwangun.com/machinerifles- ... p-j_1.html
Någon som vet om det går? Är det mycket jobb?

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: sön maj 12, 2013 9:17 am
av Gwlyddyn
Försökte stoppa i en Dream Army-pistong i polarens M249 igår men den passade fan inte. Spåret i pistongen var för smalt så den bet i boxen. Mycket slipande/polerande blev det innan det funkade.
Någon som varit med om det?
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: sön maj 12, 2013 11:24 am
av Nixon
Kboy- bara att byta. Inga problem.
Re: Sv: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: sön maj 12, 2013 12:09 pm
av themetalpope
Gwld... Har för mig att jag sett att fler har haft det problemet. Vet att nozzle och cylinderhuvud inte var standard v2 på min iaf.
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Postat: sön maj 12, 2013 7:30 pm
av kungaron
En kompis hade liknande, han slipa på spåret i gearboxen där pistongen glider och pistongen glider lättare tyckte han. Dock aldrig hört åt andra hållet, att pistongen har för smalt spår..