Sida 3 av 3
Re: Tracer
Postat: ons jan 22, 2014 1:55 pm
av Nitisk
Om det inte är något som sticker in i dämparen när du monterat den, skulle jag säga att det är nån vajsing på den. Den kanske är så seg att den inte hinner uppfatta att det kommer en kula i tex 100m/s.
Hör av dig dit du köpte den om du inte får den att fungera.
Re: Tracer
Postat: tor jan 23, 2014 10:56 am
av KalleB
Bagpipe skrev:Hade ett för en 4år sen, funkade ypperligt! Jag har dock ingen erfarenhet av dämpar varianter
När man drar i maget i bössan tänds en diod i som lyser upp kulorna och "laddar" dom, torde sålunda funka bättre än dämpare
Sen kan man ju ladda. magasinen med var 5e-10e kula med tracerammo, för att inte avslöja sin position allt för mkt...
Ja tracer-mag borde fungera bättre eftersom kulorna belyses mer än den 100/1 sekund de belyses genom en dämpare. Men det är såklart bara spekulationer.
Re: Tracer
Postat: tor jan 23, 2014 11:06 am
av ohman
Känns som Madbulls lösning med dioder i matningsröret på hop up-huset är bäst av alla varianter, då behöver man inte speciella magasin, och kulorna har lite längre tid på sig att laddas. Dessutom är det ett fantastiskt bra hop up-hus

Re: Tracer
Postat: tor jan 23, 2014 11:09 am
av Robe
Tracer magasin har en liten lampa som belyser kulorna, en tracerljuddämpare har någon form av fotoblixt. För ca 4 år sedan köpte jag 5 st G&P tracermagasin. Testade de på baksidan och sålde sedan av alla. Visst, kulan lyser litegrann, men inte alls så mycket som de gör med en tracerdämpare. Jag tycker att tracerljuddämpare är mycket effektivare/bättre än magasinen, tyvärr.
Tillägg: Vid användning av tracermagasin så måste du skjuta burst skurar på 5-8 bb´s eller full auto. Semi funkar dåligt då de kulor som ligger i hop-up röret tappar ljusstyrkan. Många spel tillåter endast semi på natten.