Dboys sc-01 hängde sig direkt.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
bewnie

Dboys sc-01 hängde sig direkt.

Inlägg av bewnie »

Tjo! Nu när jag äntligen bestämt mig för vad jag ville ha för bössa och beställt från taiwangun.com så sköt jag inte ens 10 skott innan bössan hängde sig. Någon som har erfarenheter av detta? Vill inte behöva skicka tillbaka en bössa ifall det är simpelt åtgärdat. Det är en Dboys scar l (sc-01). Är det någon som har tips på vad jag kan göra vore jag evigt tacksam!

kreator

Re: Dboys sc-01 hängde sig direkt.

Inlägg av kreator »

Testat flera olika batterier?
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

bewnie

Inlägg av bewnie »

Nope. Inte hunnit ladda den än heller. Kan det vara att batteriet inte orkar driva det? För den lät väldigt pigg när jag bara satte i batteriet och testade.

Glader

Inlägg av Glader »

Om du testade att skjuta med batteriet som du fick med innan du ens har laddat det så är det nog en bra idé att ladda det först ja. :)
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

kreator

Inlägg av kreator »

Jag sätter en 5:a på batteritorsk :) köp en biltemaladdare om du inte redan har gjort det.

bewnie

Inlägg av bewnie »

Ok grymt! Då ska jag inte oroa mig i onödan. Fick bara för mig att batteriet borde "segat" innan det gav upp men kanske inte då ;) Så biltema har vettiga laddare? Vad ska jag leta efter då?

Väl medveten om att jag är noob ;)

Cleaner

Inlägg av Cleaner »

Håller med föregående talare, det batteri som följer med bössan suger appung! :)

Ett tips, om du har tid/lust/ork..skaffa LiPo batteri till din bössa så kommer du iaf kunna köra den ;)
Prickskytt

Titan

Inlägg av Titan »

Det som händer med kasst batteri är att motorn drar en liten bit, börjar spänna fjädern, orkar inte dra till sista tanden på kuggen, utan börjar gå baklänges och spärren som förhindrar detta låser systemet, så att det inte ska gå bakåt.
Beroende på hur långt motorn drog fjädern, kanske du inte får loss den med ett fulladdat batteri, utan måste antingen öppna bössan och släppa av fjädern och synka in kuggarna igen, eller hitta någon med ett mycket kraftigare batteri.
När batteriet är HELT fullt, ställer du bössan på fullauto och trycker av. Komihåg att du troligen har en kula i loppet.
Orkar motorn dra loss det hela är det bara att tuta och köra, annars så får du göra det jag skrev ovan.

Till nästa gång; Gör inte sånna dumma grejer igen.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

kreator

Inlägg av kreator »

Biltema har en nicd-mh laddare, kan tyvärr inte länka pga mobil och halvstresigt jobb.

Antagligen har inte boxen hängt sig, den har nog bara inte orkat dra. Bli inte upprörd och skruva någonting i onödan. I värsta fall om inte den funkar med ditt batteri så låna ett 11.1v lipo och dra av en fullautosalva. Har alltid funkat för mig. Lycka till!

ADAM

Inlägg av ADAM »

Lite rättningar: batteriet som ingår är helt ok men räcker inte lika många skott som de batterier du kan köpa separat. Alla bössor kan hänga sig om man kör med ett batteri som inte är laddat. Oavsett batteri. Biltema har slutat sälja den kända biltemaladdaren men liknande (fast dyrare) finns på bl.a. Kjell och co
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss

Skriv svar