sänka utgångshastigheten

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Sport

Re: sänka utgångshastigheten

Inlägg av Sport »

Förra spelet blev jag skjuten av en nybörjare i ansiktet med 10 skott från under 5m efter det att jag hade överraskat honom med 2 skott i bröstet. Han hade enligt hans kompis utsago gjort "colaburkstestet" hemma och kommit fram till att hans bössa gjorde "öh, typ 70". Kulorna inte bara penetrerade huden utan jag kände dom i nacken. Han fick ett större antal illa valda ord som tack för hans idiotiska "colaburkstest".

Det är alltså inte okej att bestämma en bössas säkerhetsavstånd genom att skjuta godtyckligt igenom botten på en colaburk.

Jimmi

Inlägg av Jimmi »

Nej, jag chronade för säkerhets skull, SÅ KLART.
Har spelat airsoft till och från i 6 år nu så har mer innanför pannbenet, har ingen chronograf hemma bara.

Noiseprojekt

Inlägg av Noiseprojekt »

Tycker det känns ok att göra ett sånt test för att få en aning MEN enbart om man ska chrona innan spel som du nu gjorde..

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

hur mycket landade bössan på?
Helvetes! Den där är ju stenhård!

Jimmi

Inlägg av Jimmi »

110, fick dock låna en mynningsbroms som tur va!

Men ikväll så gör den 0ms, testade att pressa in en systema hi-speed motor och lite annat skräp jag hitta i källarn, inte bra.

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

mynningsbroms? har jag aldrig sett eller hört innan? nu har jag hehe
jasså rasade du pistongen?
Helvetes! Den där är ju stenhård!

Jimmi

Inlägg av Jimmi »

Aldrig heller sett en mynningsbroms förut, smart liten grej, en cylinder med små gummiflärpar som dämpar kulan.
Ja, jag tror pistongen gick åt helvete, har en tråd här om det, http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =20&t=4729

Sport

Inlägg av Sport »

Jag skulle shortstrokat bössan istället, det tjänar flera syften. Dels så minskar du risken för "early engagement" samtidigt som du sänker utgångshastigheten och ökar ROFen. Ifall du samtidigt fixar "angle of engagement" + sätter in en SHS ståltandad pistong så har du en rätt schysst setup som lär hålla ett tag även i högt rofande bössor.

*edit*

Läste precis i den andra tråden och såg att du redan fått de flesta förslagen där men "Angle of engagement" kan vara bra att trixa med ändå ifall du ska köra väldigt hög ROF. Sedan skulle jag valt en SHS/Element/JG "super torque" motor istället. Rofen blir inte riktigt lika hög men du slipper höra hur den först är trött i början - hår upp i högvarv - för att sedan sakta in. Med en bra Torque motor får du nästan samma rof fast en bättre trigger response och jämnare varvtal.

Skriv svar