Skulle bli väldigt glad om någon vänlig själ kan dela med sig av en dissassemblyguide till denna skönhet. Hittar ingen vettig guide någonstans på nätet. Skall byta fjäder till en lite vänligare modell...
Tack på förhand
Nej, det där är TM-variant. Funkar säkert på "Beta Spetsnaz" AK då det är en TM-idé från början, men CM045 är mig veterligen VFC-klon - mer verklighetstrogen inte bara på modellen men också på hur man tar isär den. Inga skruvar i receivern här inte...
1. Skruva loss skruven undertill i pistolgreppet, och ta bort greppet.
2. Skruva loss eldväljaren.
3. Ta bort topplocket.
4. Plocka bort en svarta L-formade "legobiten" som sitter mellan hophuset och fronten.
5. Skruva ur skruvarna som håller fast hophuset, och skjut fram huset så att nozzeln är helt blottad.
6. Dra upp gearboxen ur receivern.
Det finns vissa VFC-baserade med lite annorlunda lösningar. Ibland finns inte L-biten utan istället sitter det en grov fjäder där, vissa har en ICS-liknande pipa som hophuset skruvas i medan vissa hophus skruvas i en plastgrej som går på spår i receivern, osv. Men jag ska ta och fixa riktiga videos för detta när jag får tummen ur (: det finns ju en del dugliga videos på nätet nu ändå.