speed gears & piston?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Jimmi

speed gears & piston?

Inlägg av Jimmi »

så, nu har jag varit en stygg pojke.

Tänkte att jag skulle höja ROF'en på min G&G TR4-18(hk416) och samtidigt sänka utgångshastigheten en gnutta, sååå jag sprang ner i källaren och letade igenom alla gamla kartonger.
Till slut hittade jag kartongen med gamla airsoftgrejer, det som fanns av intresse var en systema hi-speed motor vars kugghjul var lite lagom slitna, men såg ut att duga, vilket den absolut gjorde.
Sedan hittade jag en slapp gammal fjäder, antagligen m90 eller så, hittade också ett gear-set som jag tror är systema men minns fan inte(så jag stoppade inte in dom)..

Iallafall, jag stoppade in motorn och gamla slapp-fjädern, fettade upp ordentligt med vit lithiumfett och allt såg rätt bra ut, bra shimmat från fabrik t.o.m.
Gick ut och skjöt lite, helvete vilken ROF, det var något så otäckt hög rof med 11,1v lipo. Ville filma det men hann inte för efter två magasin så strippades någon inuti, antagligen gearsen eller piston.
Så, nu måste jag alltså få tag på speedgears och piston som kan klara av sån här otäck jäkla monster-rof. Har varit lite frånvarande från airsoftmarknaden senaste åren så vill ha bra förslag på grejer som är top-notch och som går att köpa i SVERIGE (för jag vill gärna hinna med att spela om 2 veckor)
Tack på förhand / Jimmi

frange

Re: speed gears & piston?

Inlägg av frange »

Alltså, highspeed-gears har annan utväxling än standard, de gör så du får HÖGRE rof utan att satsa på värre motor eller batteri. Med andra ord kommer din bössa roffa än mer än vad den gjorde nu (med än värre slitage på boxen).

Det du vill ha är kugg med normal utväxling, eller high torque för att sänka roffen lite.

Sitter på mobilen nu så orkar inte länka, men köp kinakugg och pistong av normal modell eller HT, tex Dream Army eller SHS.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

http://www.airsoftbutiken.se/reservdela ... t-gear-set Kör metalltand kanske? Eller då kanske kuggarna går istället för pistongen? Äh vi kör med halv-metall kanske? http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=12365
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Jimmi

Inlägg av Jimmi »

Snälla! tips på riktigt ordentliga pistonger och kugg (tänk 40 bps)

Danno

Inlägg av Danno »

SHS highspeed kugg & SHS highspeed metal teeth piston (en sån här http://clandestineairsoft.com/images/14 ... piston.JPG)

Detta ska funka bra, skiter det sig också så får du göra en short-stroke (http://old.airsoftsverige.com/V6/viewto ... ort+stroke)

Beställer du express från utlandet så tar det inte längre tid än några arbetsdagar.

Jimmi

Inlägg av Jimmi »

Tack Danno, bra att iallafall du förstår vad jag försöker göra ;)

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Jaha, du skulle köra hi-speedgrejor. SUPERDUPERULTRAHIGHSPEED-Nånting http://www.taiwangun.com/gearboxes-and- ... d-acm.html http://www.taiwangun.com/gearboxes-and- ... h-acm.html Alltså anledningen till att jag inte länkade en fullmetalltand från början är att om du råkar ut för ee så kan du paja hela boxen
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

frange

Inlägg av frange »

Alltså, du säger att du redan har för hög rof i bössan, med orginal gears, right? Vet inte om jag uttryckte mig otydligt.... Men, då ska du INTE köpa high speed gears, då kommer du få ännu högre rof.

Satte in en X High Tech highspeedmotor i min PDW med standard gears, M90-fjäderkullagrade bussningar, lättviktspistong mm och testade med 11,1v - och rofen blev sinnessjuk. runt 35bb/s eller något i den stilen. Kör 7,4v i den bössan nu istället för att det inte ska rasa. Skulle aldrig ha en j*vla tanke på att sätta in highspeed gears i den, även om jag är ute efter hög rof...
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Jimmi

Inlägg av Jimmi »

Tror inte jag skrev att det var FÖR hög rof, finns ingen för hög rof för detta lilla projekt.

Men jag beställde lite grejer nu iallafall från hongkong.
lista:

SHS 14 Steel Teeth Piston

Element 3 size shim set

SHS Shooter CNC Steel Bearing High Speed Gear Ver.2/3 (16:1)

Element Steel Motor Pinion gear D-Shape (IN0913-D)

SHS Super Shooter Bearing piston head for all AEG's

SHS Super Shooter Bearing Spring Guide for Ver 2

SHS Polycarbonate Tappet Plate for Ver II Gearboxes

+ nya brillor och en chronograf.

Förhoppningsvis så kommer det hålla mer än 2 mag nästa gång!!

EDIT: PS, om det brakar igen så ska jag iallafall hinna filma skiten for the lols så alla får se vad som händer när man överdriver lite

Poyjs

Inlägg av Poyjs »

Körde 42b/s stabilt under 1 år med min Mp5K innan jag valde att dra ner på roffen för att slippa gå över boxen efter varje spel.

Körde med Systema HS kuggar, Systema Turbo motor, Element LW pistong, Element Silicon huvud och en jävlans massa kärlek till shimning samt mycket precision på att kugg möter pistong samt inget vobbel ect ect.... en hel del andra små saker som byttes ut för att mest hålla bättre i dom hastigheterna, men inget direkt som påverkade roffen.

SHS har jag hört väldigt bra om, och just ROF upgrades skall det lämpa sig bra till. Hoppas du kommer lyckas bra och att det håller mer än 2 mag som du skrev innan ;)
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Skriv svar